master Saturday

"Even angels fall"

"Even heroes have the right to cry"


Två linjer från två sånger som verkligen är sanna.
Ibland tror jag vi glömmer att vi är männsikor som alla andra och vi förväntar mycket mer av oss själva.
Vi är "supermänniskor" i våra egna ögon.
Detta är självklart en bild formad av den tid vi lever i;
poche
vi ska inte vara sårbara
vi ska inte misslyckas
vi ska inte visa svaghet
vi ska inte bryta ihop


Detta leder till att man stänger sig inne, bygger upp murar,
och tror att vi är starkare än vad vi är.
Vi ser inte längre att vi bara är människor och i oss själv svaga.
Alla påverkas vi av det här, både jag o du.
Måste vi leva under dessa samhällsideal?
Nej självklart inte men vi gör det ändå, vi har ju  växt upp i denna värld
i denna tid och det är inte alla som tänker över hur vi lever.
Bilder från bilmässan i går.  Över: PorscheCarrera
Under: Mig och en Cadillac Escalade

Men men... Idag har jag städat och tvättat mitt rumm:Dbilmässan
Nu sitter jag å tänker på va jag ska göra i kväll.

Have a wonderfull evening:D

Love mike

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback