Lycka - ej till salu!

Lycka e ingen vara som finns på 3:e hylla på coop.
Lycka kan inte köpas för pengar.
"Jo" säger du, "jag kan köpa lycka".
Nej, min vän, glädje heter det du kan köpa.

Vi måste skilja på dessa 2...

Glädje  är en kännsla. den kan komma och gå. Den kan vara kort eller lång, tjock eller smal.

Lycka är en levnadskännsla, altså en kännsla du lever med på djupet, en kännsla av lyckande i livet eller en samling av flera glädjeämnen.

Glädje kan vi uppleva massor små av men lycka är, efter min erfarenhet och kunskap, den starkaste kännslan efter kärlek, ja ibland kanske starkare...
Tänk dig, va gör inte människor för lycka?.. De kan förkasta kärlek, de kan döda och stjäla för denna mäktiga kännslan. Vi tror pengar gör oss lyckliga. Vi tror sex gör oss lyckliga. Vi tror party's gör oss lyckliga. Men detta är bara dumma och ytliga och mycket kortvariga glädjer. Även pengar. Om du kunne köpt allt du ville skulle det ändå inte varit nån kul.,, Då skulle köpandet bli poenglöst.


Lycka, min vän, är den kännslan du har när du är för dig själv och bara måste sitta och flina/småskratta. Den kan inte tyngas när den är i sitt ess, men som med allt annat vi begär kan förstöras av våran likgiltighet när vi fått den.treetops

Lycka, min vän, är något odefinerad och vackert.


Lycka, min vän, den kommer alltid tillbax när du ej väntar det.

Lycka, min vän, är inte alltid förtjänad, men den kan förtjänas.

Lycka, min vän, står mig inte länger bi.
Den svikit mig och åkt sin väg...
Men med tiden finns det alltid lycka.


Detta var den första bloggen från min nya pc. Hoppas det kommer många fler, om hopp nu finns...

Love/m

Kommentarer
Postat av: Lillfisk

Det finns alltid hopp :)

2006-08-17 @ 11:06:34
Postat av: Charlotte

du har så rätt i det du skriver! tack för kommentaren :D jag blev jätteglad, bless you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback