vår sårbara punkt

...saknar dig...

men vad är du?
eller vem?
vad är det våra hjärtar saknar?
ibland känns det som om man har allt man skulle önska sig, som om livet vore simpelt,
ja nästan utan besvär. Men dog, det ligger något under ytan och gnager så d känns!
jag vet ingenting, ser inget alls. d är som att stå vid bärgets fot och undra på vad som finns därbakom.
men samtidigt vet jag allt...

varför älskar jag smallville-sången "sombody save me"?
varför gråter mitt hjärta när jag hör Tracy Chapmans "the promise"?
varför tåras mina ögon när helten dör för att rädda någon annan?

det som ligger på djupet, förträngd i vårt undermedvetande efter våra egna önskande,
det som vi inte vill erkänna för andra
vårat hjärtas hemlighet
vår sårbara punkt


love/m

Kommentarer
Postat av: Anonym

vackert.. lyssna till ditt hjärta!
jag hörde på the promise.. den var otrolig!
take care/c

Postat av: Anonym

pricksäkert. du skriver så djupt, jag är förvånad över att jag förstår..men det gör jag faktiskt, förstår precis.

"det som ligger på djupet, förträngd i vårt undermedvetande efter våra egna önskande,
det som vi inte vill erkänna för andra
vårat hjärtas hemlighet
vår sårbara punkt"

så sant.../Linnea

2006-09-02 @ 12:43:24
URL: http://porcupine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback