What About The Future ?

hej allihopa...
vägskille
nu e skolan igång och man får fylld sinnet med tankar kring skolan...
men jag har fortfarande inte bestämd mig för något i framtiden...
det enda jag vet är vart jag är nu och vad jag e duktig på..

Men vad med framtiden?
Vad ska hända?
Vad vill jag göra?
Va vill jag ska hända?

My head is filled whit questions, but the answers seems so far away...
I know where to turn my eyes, but it's like my head refuse....
To want so many thing so badly, knowing that you'll have to choose,
It's like choosing between dreams and visions....

Impossible....

"Nothing is impossible, for those who belive" - God

Ovetanhet är något jag hatar att leva i... Jag måste veta, så jag har möjlighet att påverka. Maktsjuk?... Jo kanske, men dock över mitt eget liv. Är vi inte alla så? Vi älskar kontroll och vi behöver styra våra egna liv för att vi ska kunna säga; "se va jag har gjort/uppnått"
Men jag kan ändå inte hitta vägen jag ska gå....Vart leder de olika dörrarna? Jag sätter bara ord på det jag vet många av oss tänker, ja även fruktar.

Det enda jag vet är att jag kommer lyckas i det jag väljer att göra.
Men som jag säger i min blogg Lycka - ej till salu! för någon vecka sen så är lyckande i livet inte en garanti för kännslan lycka och ett gott liv...

Vi får göra vårt bästa och först söka Guds rike så vill allt det andra tillfalla oss :)

Lova/m

Kommentarer
Postat av: Lillfisk

Det blir nog bra ska du se :)

2006-08-23 @ 19:09:56
Postat av: Kloka Lollo

Det är minst sagt svårt att veta vad framtiden innehåller. Som Joakim Lundqvist (tror jag iaf) sa någon gång; Guds ledning syns bäst i backspegeln. Vilket låter otroligt vettigt. Jag är precis som du, vill otroligt mycket saker på samma gång. När man är sån, så är det lätt att det slutar med ingenting eftersom man kan inte bestämma sig vad man ska börja med. Men det viktiga är inte att ge upp utan att ta en sak i taget. Ett viktigt tips är att skriva upp sina mål, för typ lite mer än 90% av de som skriver upp sina mål får de förverkligade! Micke jag tror på dig, du är en sån som jag alltid kommer att säga att jag känner bara för att få skryta lite;-)

Med Kärlek
Lovisa

2006-08-23 @ 22:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback