Från Mitt Hjärta Denna Natt....

I mörkret lever den människa som har mycket att döljasun
I ljuset lever den människa som är ärlig och ödmjuk
Vi färdas mellan dessa utan att helt veta vart vi är på väg
Men vi tror oss ändå kunna kontrollera det hela

Att tappa kontrollen är vi alla rädda för
Men har vi någonsin haft den?
Kan man äga nåt man inte har?
Lika lite tappa det du aldrig hade?

Den som är gammal och kan se tillbaka på sitt liv och säga att den är nöjd
Den har den bästa kännslan på jorden
Medans den som sitter och ångrar och är bitter
Den har den värsta upplevelsen man kan ha

Glädjan som vi alla har nån gång, tappa den ej, håll fast vid den.
Den är din skatt, din tröst i mörka stunder.
Bevara ditt hjärta säger de ofta, men sannerligen är glädjen lika viktig, för vem kan leva utan?
Ett liv utan glädje är som ett omoget äpple, bittert och surt till smak, med otrevliga påföljder.
Den som tappar glädjen tappar själva livet.
Glädje i sorgen, min vän, är ett tecken på lycka.
Min vän, glädje i hopplösheten en orubblig styrka.
Glädje i gråten, en bärande kraft som ej tappar dig.

Lev med glädje, lev i glädje, släpp den ej, låt den ej vila, låt den aldrig dö!
Sprid glädje och får mer tillbax! Prova och se...

Idag är jag djup och sprider ett djupt budskap som är nycklen till ett lyckligt liv, ett liv värt leva.

With great Love, your Micke


Kommentarer
Postat av: Anonym

fint skrivet och så djupt men sant!

Postat av: Anonym

Fint skrivet. Lite annorlunda om man jämför det som du brukar skriva nu...fint:) kände att jag kunde ta åt mig:)Jag gillar att du nämner glädje....alla bloggar är så deprimerande (inkl mina) lite glädje måste ju få plats menar jag...:)

2006-09-18 @ 21:17:22
URL: http://porcupine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback