tiden vi inte har...

Ibland tappar vi
den tid vi inte har

vi förlorar en sak´preat
som vi inte haft

Vi tror på kunskap
men tappar visdom
utan att hitta det
det som ger glöd

små oskyldiga ord
sätter hjärtan i eld
eller griper hårt om
en döende hals

alla har sin roll
sin inverkan
sin påverkan
sitt syfte


Jag tror jag inte fördjuper dig mera i mitt liv just nu. Jag har alltid sätt på mig själv som öppen men ibland kan d gå till sin överdrift. Saknaden på hemligheter kan bli oerhörd, miste om en livgivande glöd kan upplevas tragisk även om den i själva värket gör dig till en bättre människa.

Du frågar "Hur då?" jo genom att man tystar ner sin barnsliga och pojkaktiga sida kommer andra att se på en som mogen och ansvarsfull. Men även om lejon kan temmas och tigrar hemmas kan aldrig ett pojkehjärta bindas. Jag ser klart för mig att livets alvar tar död på den pojkaktige glöden, drömmandet, energien och allt det positiva vid det.

Sången "Fix You" med Coldplay är en klassisk bild på just detta. om man tolkar sången och faktisk ser ordens mening så blir det ganska tydligt att Gud själv sjunger denna sång till oss....Gud är den ända som kan "fix us"

Jag läser just nu en bok som alla killar borde läsa för att få hjälp med sitt inre liv och för att hitta till livet källa och se bort ifrån värdens värdsliga bild av allt, nämligen "Ett Vilt Hjärta" av John Eldredge. Läs den alla, men speciellt ni grabbar. Den ger verkligen något!!!

Så...Jag får berätta lite mer om vad som händer inom mig senare, nu ska jag sova.

Love you all // Micke K


Kommentarer
Postat av: Lillfisk

Hej du norska stora fisk. Välkommen hem! :)
Jag blev faktiskt förvånad själv över hur mycket det såg ut som jag ahde gjort. Det känns som jag softar hela tiden :D
Ha det gott, herrå

2006-06-19 @ 22:39:53
Postat av: Emanuel

braa

Postat av: Rebecka Svens

Djupt måste jag säga.. Visste inte att du var en s.k filosof eller "tänkare". Kul att läsa..

2006-08-30 @ 16:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback