Easy Monday

Hej hej :D

Då var det en kort mådag igen, bara två lektionen, och jag gråter ju inte över d... Månda, ja va ska man säga..det händer sällan mycket på en måndag, that's for shore.

I går fick jag veta mycket rolig så jag vill tacka en god vän, du vet vem du e ; ) Och för dig som undrar, kärleken lever. jag vet bara att d e så, jag vet varken mer eller mindre.

Jaja....jag tänkte faktisk prata lite om abort i dag, men jag sparar den tills imorn, för jag vill i dag gärna höra din åsikt om saken. Ja just d ja. Va tycker du om abort? En rättighet, eller barnmord?..Varför? HAr vi rätt till livet eller är det en gåva?...Säg va du tycker i "kommetarer"...

Håppas du vill säga din åsikt :D

Love Mikey

PS.Tycker du jag skrive kort?...
E otrolig tröttför ja somna kl 3 i natt,
 pga en låång lördagkväll me djupa
konversationer. DS


Kommentarer
Postat av: Emelie

Abort..jaa du...jag anser att det är ett barnmord. Ett foster är alltså en början på ett människoliv, inte bara en del av mamman.

Postat av: amalia

tjeena mickey:D..jaru ida varu djup..hehe,,nemen jaha abort..ja e emot de..man dödar juh då:(..men om man blir våldtagen så tycker ja de e lung..då valde man inte de..om du förstår..men annars ..typ om man slarvar me kondom lr nå sånt..då får man stå för de tycker jag..å föda barnet..så de tycker ja!..hehe hare bra..försök å SOV

2006-03-06 @ 14:47:02
Postat av: Emelie

hehe..snabb att kommentera hörru :)

2006-03-06 @ 15:16:47
URL: http://emeliesthoughts.blogg.se
Postat av: En liten filosof ;-)

Joo klart att vi inte är dom enda, men vi är nog lite mer djupa än vissa andra haha :P
Hmm.. abort var det.. Jag håller med flickorna här ovan, jag är emot abort. Ett barn är ett liv från befruktningen och inte en del av mamman bara.. att göra abort är att ta någons liv, det är lika mkt mord som om det vore att ta någon annans liv.. men ja, alla väljer ju inte att bli gravida.. om det handlar om att bli våldtagen, ska man nog se till fallet.. man kan ju fråga Gud om råd då också..
Men man skäms så över Sverige! G. Persson undrar varför det finns så få barn i Sverige - sanningen är att Sverige är ett av de länder som gör mest aborter i världen, folk kommer ju hit för att ta abort för att vi har så slappa lagar, det är sjukt.. inget man vill stå för direkt som svensk..
1 av 4 graviditeter slutar i abort, bland tonäringar 4/5 - det har gått upp 50 % bland ungd. på 10 år - det säger väl något om vilket håll vi är på väg mot och hur tonåringar mår!?
Abort är barnmord, varje liv är en gåva från Gud och inte en slump anser jag, frågan är om gåvan tas emot eller inte..
/Charlotte

2006-03-06 @ 17:14:24
URL: http://mythoughtscharlotte.blogg.se
Postat av: Emelie

Vid våldtäkt ja, det är en svår fråga...våldtäkt är ju en traumatisk upplevelse och när det resulterar i graviditet så kan man ju tänka att det är undantagsfall i abortfrågan. Att då är det acceptabelt att göra abort..men vad har det ofödda barnet för del i våldtäkten? Ska det barnet behöva dö? Jag förstår att man kan tro att se barnet blir en påminnelse om vad som hände, men jag tror att när man väl fått barnet så tänker man annorlunda. För ur allt dåligt kan nämligen oxå något positivt komma.

2006-03-06 @ 18:12:01
URL: http://emeliesthoughts.blogg.se
Postat av: Mike

Men Emelie,tänk om barnet liknar på den som våldtog dej, eller att det får samma sjuka gener som sin våldtektsfar. Och skulle inte barnet ha rätt attlära känna sin pappa även om våldtektmannen inte förtjänar att lära känna barnet??...fundera på den du..

2006-03-06 @ 18:18:13
URL: http://mrkolflaath.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag vet självklart vem jag är ;)

Bro...

2006-03-06 @ 22:51:55
Postat av: Emelie

Jag förstår din synpunkt. Men jag måste säga att jag ändå inte håller med, även om barnet blev till genom våldtäkt har den ingen skuld till det som hände. Det barnet kan inte rå för sin pappas handlingar. Jag tycker inte att barnet ska behöva ta straffet för det som pappan gjort. Det är klart att det kan likna våldtäktsmannen, men det här barnet är en egen individ som förtjänar att leva precis som alla andra. Jag anser oxå att han/hon har rätt till att ha en pappa som alla andra. Men om man ser hur det ser ut i dagens samhälle är det ändå väldigt vanligt att barn växer upp utan den ena föräldern. Även om det inte är det bästa anser jag ändå att det är bättre än att barnet dödas.

2006-03-07 @ 14:09:44
URL: http://emeliesthoughts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback