From Sunday With Love

Hello!

Dagen idag har varit lugn å fin som alla söndagar ska va. Jag vakna av klockan som ringde 9 för jag hade tänkt mig på möte, men när d väl kom till stycket att resa sig ur sengen så övergav jag mötet. Jag behöver ju att sova lite eftersom att jag i går satt o prata me en vän om djupa saker till klockan va över 3!!! Ja du, jag ska kanske ta o berätta lite om dessa tankar....

Jag måste säga att jag hela gårkväll satt å tänkte  på ett ämne som kom upp när jag satt å läste an annan blogg: ens framtid. Din framtid, min framtid, allas framtid. Kan vi igentligen styra den själv eller är man bunden av sitt förflutna?... Finns din framtid i dina händer eller i dina förflutna handlingar? Jag måste nu säga att det här finns 2 sider av saken, och 2 typer av människor inom just detta. Ena typen har inte nåt speciellt mål eller mening me livet och lever bara för dagen, tror att dens val bara e olika val. Men i själva verket är ju val som du tar den väg du lever. Det är ditt liv! Sen så finns de som e medvetna om detta, och som lever för någonting som de anser är viktigt för dem. De lägger ner sina själar i d... De ser sig inte bakåt, men glömmer det som varit och tar framtiden i egna händer och gör den så som de vill ha den. Vi kristna lever ochså inom dessa 2 kategorier, men vi har ju Guds vilja som vår vilja. Även den kristna har val som den måste ta, men om man låter gud leda en så går man rätt..Det e just d som är det underbara me att va kristen. Inte ska vi sitta på rumpan å förvänta att Gud ordnar allt, men vi ska leva i samarbete me honom, då får vi frid o harmoni. Leva i överänskommelse.

Du får tänka på detta o leva maximalt!
Bye an' Love from Micke

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, sannerligen. verkligen så rätt!

2006-03-05 @ 17:50:03
Postat av: amalia

arru låter nice:)..sova sova sova..sova sova sova....sova sova sova....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz........................................................godnight....

2006-03-05 @ 19:02:50
Postat av: Charlotte

Mmm.. allt stämmer, känns som du skrivit ned mina tankar, vad ska man säga? Som kristen lägger Gud ned drömmar och gåvor att upptäcka, Gud verkar ju genom oss så att vår vilja blir hans vilja, och vill man något tillräckligt eftersträvar man ju det, visst? Men det finns faktiskt en del som tror att allt kommer ramla ned i famnen på dem, men man måste själv söka Guds vilja och upptäcka drömmar han lagt där..
Önskar dig lycka till i allt, Fil 3:13 "Jag glömmer det som ligger bakom mig och sträcker mig mot det som ligger framför"

/Charlotte (mitt namn är så tråkigt ditt är såhär: Mikael, micke, Mike.. Mikey.. haha.. mitt är lixom: Charlotte - and so what..? haha..aja..byee)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback