Glädjan i Gud

När varje dag känns som en evighetlight
När tiden verkar stå still
När livet vänder på sig
När fast blir löst och hårt blir mjukt


När allt det där händer
Det som inte skulle skje
Kärlek
Sorg


En solstråla i mörkret
En äkta skönhet
En falsk blick
Ett sårad hjärta


Allt detta händer på en gång. Tron är styrkt, en kännsla man hade förkastad kommer tillbax.
En stabil och långvarig glädje kan ingen rubba. Gud är i mig, och när det stormar omkring så vet jag att mitt hus står på klippan och rubbas ej.
I mig själv så svag, men i gud styrkan att leva genom allt. Högmod i sig själv för till fall, men högmod i gud finns inte, för i gud är allt möjligt.

Om en månad flyttar mamma ut, och familjen splittras i praktiken. Ändå har jag frid, ändå denna säkra kännslan. Jag fölorar en enhet, men får två i stället. Mina vänner visar sig och säger; finns här om du vill prata.
Hur kan jag gråta när livet ser bättre ut än nånsinne?
Men gråter jag på insidan?
Ingen tvekan att det finns en sorg, ingen tvekan att det är tragiskt.
Vem vill väl se sina föräldrar arga och ledsna?

Men jag vet att Gud är min glädje och min fröjd. I honom finns all tröst och kärlek.
Och sen er mina vänner! Vad skulle jag gjort utan er?....

Whit Love and Joy, Mike

Kommentarer
Postat av: amalia

yo mike:D..ja står fast vid det ja sa ida..allwaays here:)---=D hare bäst! bye..

2006-03-27 @ 23:13:31
Postat av: Elisabeth fra Karmøy:P

Du e bra Mikke!!!! Har så sinnsykt respekt for deg! Glede meg te å seg i sommar (flytter t arendal i mai:)

Legg meg t msn om du vil:)

Jesus elske deg!

Love Elisabeth

2006-03-28 @ 22:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback