Life for rent?

Hur lever du?
Hyr du ut livet ditt till alla andra?
Säljer du din själ till fel saker?

Gör inte d! Vänd om om du redan gör det, vinn tillbaka din fria vilja.
Våga betala priset för full frihet.
Den finns bara ett ställe... Hos Gud

Tack vare Sture så började jag tänka lite djupt, när dagen annars har varit fylld av plugg och sånnt.
du som är kristen..Vad betyder frälsningen för dig?
Sätt dig ner och skriv ner hur du känner och hur frälsningen påverkar dig.
JAg gjorde d på lektonen och jag kände hur jag plötligen fick ögonen upp för hur fast beroende jag är av frälsningen och Guds invärkan i mitt liv.
Det handlar inte om religion, utan om Gud och jag...end of story...finito...

D är så d ska va, och det är så äkta lycka uppstår, och ju fler som förstår det ju mer vill sammhället förändras och förbättras. Det samhället som vi lever i på skolan och runt om i gemenskap.
Varför finns d så mycket drogande, missbruk, våld och sex??? Därför att människor söker sin tillflykt och gömmer sig från realiteten: Att de är olyckliga. "ja men d e inte sant, hur kan de vara så dumma?" säger kanske du. Svaret är att vi inte har gjort vårt jobb. Ja vi ja, vi kristna har inte lyckads nå dessa, ja kanske inte äns försökt. Vi kan sitta på vår stora starka häst och säga att vi har gud och vi har lyckats.
FEL!!!
När vi sprider evangeliet för fullt och skörden kommer, för det gör den, så har vi lyckats. Då kan vi stå med gott samvete vid guds rättergång å säga att vi står med "pluss i boken"....

Med kärlek, Mikael

Kommentarer
Postat av: amalia

heeyyy:D..whats up.?..asså ja kunde ha sagt de bättre själv-de hadnlar inte om religon-utan om Gud...bra sagt. kloka ord. av en klok kille:)
hare bra! bueno notte.

2006-03-17 @ 22:46:37
Postat av: Charlotte

Jaa.. visst var det bra det med Btt, man får tacka Gud för sånna som Sture :D
Du får gärna läsa vad Gud gjort i mitt liv.. på min blogg :)
Ha det bra, lev nära Jesus! Blessings/mej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback