Sorg? Den Finns

Life Hurtssad

När de du älskar mest sviker dig
När det du trodde skulle vara evigt faller
När allt omkring dig stormar
Så finn Jesus där...

Nu tycker jag tiden är inne för att berätta om något som har inträffad
 under de senaste månederna och som kanske kan förklara varför
jag ibland sjunker bort i djupa tankar.
Tänk dig den starkaste grunden man har här på jorden, dock utom Gud,
faller och bilden av det perfekta förstörs.

Det är såhär, min mamma och pappa ska inte längre leva ihop.
Det tynger mitt hjärta att säga detta men det är realiteten som får komma fram.
När ett äktenskap saknar intimitet, trygghet, kommunikaton och förälskelsens kärlek så är det inte mycket kvar förutom två olyckliga människor.
Skillsmässa?..man vill aldrig komma dit, men några gånger så blir d så...

Jag tycker jag själv har tagit det hela med fattning, men det tack vare Guds hjälp.
I mitt liv hade jag 2 grundpelare; gud o familjen.
Gud sviker aldrig, men när familjen gör det så måste man kasta sig på gud och låta han vara vår tillflykt.
I oss själv är vi ingenting, men i gud är vi allt!!!!

Med guds kärlek - Mikael


Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag är ledsen för din skull, verkligen. Vet inte vad man ska säga. Men Gud är med dig, det är bra att du har det fokuset iaf.

2006-03-23 @ 22:36:35
Postat av: Lovisa

Jag finns här för dej, om det är något som jag kan göra för dej. Jag är väldigt ledsen för din skull! Jag håller med Jossan, Gud är med dej.. kramar från Lovisa

2006-03-23 @ 23:54:56
Postat av: Clara

Micke. Det är mkt tragiskt att detta ska behöva ske. Men vad du än gör, tro aldrig att de är ditt fel och att dom kommer lämna dej, för dom kommer fortfarande finnas där... även fast dom ibland, tyvärr, är långt borta.
Jag vet hur det känns... det känns som allt man har försvinner, och helt plötsligt känner man sej onormal också...
Men du... if you need to talk.. Jag lyssnar. har gått igenom de där ett X antal gånger.. å vi kan ju hjälpa varandra maybe...
Du har valt rätt person att kasta allt på. gör det på en gång... och lita på att han tar hand om allt...

/ C

2006-03-27 @ 10:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback