Tuesday As Always

Hay there..

Denna dagen har varit en klassisk seg tisdag och jag har inte mycket energi efter dessa långa dagerna . Matte,engelska, företag.  Bara tråkiga saker.(företag kan dock va oke närvi inte repiterar). Men filosofi, det höjer juh dagens värde. Sen ere lite roliga människor där så man skrattar mycket.

Men nu ska du höra va jag gjorde i morse halv sju; jag va ute å jogga i 17 minus grader!!! Jag bestämde mig ba igår å sen vare ut i morse, och d va helt oke, men jag tycker dock att 17 minus e illa kallt.
Ring mig eller säg till om du vill hänga på :D

Jaja..Abort! Juste ja. JAg måste säga att jag har svårt för att sätta mig inn i en liknande situation, eftersom jag ser sex som en naturlig del av äktenskapet och barn också. Jag tror därför att d e svårt för oss som inte e i en sådan situation att kommentera o argumentera för o emot detta. "En kvinna ska till all tid ha rätt att bestämma över sin kropp, och allt i den." Det är så många beskyddar abortlagen. "Alla har rätt till livet!!!" det är motståndernas starkaste argument. Väl jag ser på abort som en fruktansvärd dåraktig och dum handlig, som ofta påvärkar mamman negativt, inte bara just där å då utan resten av livet. Tänk på alla de kvinnor som går å håller räkning på sina aborterade barns "födelsedager" eller år. Jag e tacksam för livet å skulle aldrig kunda neka någon annan d. Att abortera betyder att ta bort eller avsluta. Va är det som avsluts? Graviditeten. Men vad är graviditeten? Ett försvarslöst liv som vaktas av mamman.
Avsluta ett liv är mord.
Ergo: Abort = Mord

Kvinnor har blivit utvalda av gud för att vara den som ska passa på barnet under graviditeten, och det är ett stort ansvar som ges till mamman. Varför just mamman? Kanske hone duktigare en pappan till att skydda barnet osh vara försiktig? Då blir ju abort missbruk av Guds förtroende, och mord. Där är 2 sanningar som skulle se till att ingen kristen ska ta abort. Det hör till den kristna tron. Och eftersom vi alla är skapade för att leva med Gud som kristna så är det där felet ligger. Det är bara en av många orsaker till att i idag inte kan kalla sverige för ett kristent land; dess lagar strider emot Guds lagar.

Jaja. Det ärså jag ser d. Abort är fel! Och de som tar abort kan minsan inte vara tacksamma för livet. Om du lever så lever du därför att din mamma inte tog abort. Ge ditt ofödda barn samma chans!

Goodbye Gottfolk

Love Micke


Kommentarer
Postat av: Jossan

Sant du har väl rätt antar jag :) Det är lite dubbelt: Om allt är förutbestämt så kanske det vi gör känns mera meningsfullt, men iofs om allt är förutbestämt så spelar det ju ingen roll om vi finns eller inte för det ändrar ju inget. Kom jag på :) Men det finns många intressanta tankar inom filosofin som man kan se på flera sätt. Myntet har två sidor :)

2006-03-07 @ 20:06:22
Postat av: Anonym

heej...mm kallt å va ute så tidigt..:(..ush säger ja bara..kyla-no!..ehee...okay de va bara de..c ya..bye.

2006-03-07 @ 22:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback