tvivel

"There is something pagan(hednisk) in me that I cannot shake off.
In short, I deny nothing, but doubt everything." - George G. Byron

Jag är fylld med tvivel om så myckettvivel emelietvivel
Varför? Jag vet inte...
Ibland så tar besvikelsen över
Besviken på vad? Livet?
Jag tvivlar...

Mycket negativt har sagts om tvivel
Joseph Ruox sa såhär:
"When unhappy, one doubts everything; when happy, one doubts nothing."
Är jag då olycklig
Jag tvivlar...

Jag tror det är fel att inte tvivla
Vi kan inte bara se svart/vitt
Ibland behöver vi tvivla
Lars Winnerbäck sjunger att tvivel stör
Men jag tvivlar...

"To have doubted one's own first principles is the mark of a civilized man."
-Oliver W. Holmes

Varför så många citat?
Därför att jag tvivlar
Och när vi tvivlar så finns inget bättre
Än att hitta svar:)
brosjan tvivlarmackee
För visst kan vi alla tvivla
Men igen, så finns inget tvivel hos Honom
Han som ljusar bort skuggan
Han som tar bort tvivel
Det tvivlar jag inte på...

Love/m

Kommentarer
Postat av: kerstin

usch, tvivel kan vara så jobbigt.. men som du sa, ibland behöver man ju faktiskt tvivla.. bra skrivet micke - du är duktig

å snygga kort är det också! du e duktig på mycket du ;)

2006-11-20 @ 23:58:47
Postat av: Anonym

Tvivel. Inte ofta man tänker på det, ännu färre gånger har jag sett någon som skrivit om det.

Men skulle det inte finnas tvivel så skulle ju tron inte vara något värt. Man tvivlar men tror ändå det är det som...är tro....eller nåt. NU blev det för djupt för mig själv här..haha aja.
Bra skrivet du där.

Postat av: Gunnar Nilsson

Det beror ju p hur man ser p saken...

2006-12-07 @ 06:56:57
URL: http://www.plastikkirurgi-info.se/hudvaard/
Postat av: Madeléne

Tvivel får man alltid leva med...det viktiga är vad man gör med tvivlet! Antingen så låter man det leda till att an blir vetgirig, tar reda på mer och blir starkare i det man tror på..eller så låter man tvivlet ta övrhanden och låta livet bli ett enda stort tvivel...Jag skulle då föredra och rekomdera det första!=)...Låt det som är jobbigt låta det som är bra växas starkare!
Ring någon gång:)...Kram madde the sis

2006-12-09 @ 16:08:06
URL: http://mwandeby.blogg.se
Postat av: Anonym

blogga Mikael, blogga!

2006-12-12 @ 10:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback