djupheten det enda svar, eller...

...den renodlade ytlighet?the road

sanningen är att ytlighet är snäll
ytlighet sårar inte en ytlig
djuphet är däremot som ärlighet
den kan såra dig även om den är sann

rätt och fel?
vilka är vi som kan döma?

är ytlighet fel? är djupheten den ända vägen?
så många frågor som går igenom mitt huvude, och jag kan inte tränga bort dem.
inget har sårat mig så mkt som de djupa sanningar jag plockade upp när jag levde på djupet.
men Han friade mig från sanningens
konsekvens, då mitt sinne var tyngd

Jag tror vi människor söker efter saker, och jag tycker 50 cent säger det nästan rätt;


"Get rich saved or die trying"

Att hitta vägen är det enda rätta, det enda som kan rädda oss från både ytlighet och djuphetens bojor.
Varför är allt på jorden beroende av en viss grad av balans?
Jag vet bara att han vill att vi ska bli balanserade, för då lever vi våra liv maximalt!
Då kan vi snacka om att lyckas ;)

Find the balance!
balans

Love m

Kommentarer
Postat av: Emelie

Helt sant..du har mkt bra att säga du :)

Kram /emelie

Postat av: Jossan

"Varför är allt på jorden beroende av en viss grad av balans?"
Så är det verkligen. Det finns nästan alltid två diken man kan falla i och så måste man hitta en väg i mitten för att komma rätt för att inte bli för mycket eller för lite av någonting.

2006-10-16 @ 23:01:54
URL: http://josefinelarsson.blogg.se
Postat av: J

Jo, det är klart att ärlighet är bäst. Självklart är det bra att våga visa vem man är.
Ibland kanske det inte heller handlar om att våga visa vem man är. Man kanske inte vet vem man är. Ibland kan det vara så med.
Men det är så lätt att gömma sig bakom vad alla tror om än, eller den bild man skapat av sig själv.

Så resonerar jag också; stör sig någon på mig (utan anledning) är det deras problem. Jag är den jag är. Jag är underbart fulländad skapad. Det är så fantastiskt att Gud har skapat alla till enskilda individer och inte massklonade massa celler så alla såg likadana ut.
Men ibland så har man små dagar då allting inte känns på topp?

Wow, du har fått mig att verkligen tänka. Nej, fult är nog något som människor (eller möjligtvis djävulen) uppfunnit. Ont är det i vilket fall som helst.

Tack för att du tar dig tid att skriva kommentarer i min blogg :) Det är sådant som får mig att fortsätta blogga.

/J

2006-10-17 @ 21:17:58
URL: http://realize.blogg.se
Postat av: atoossa

SJUKT bra skrivet otroligt bra!! min själ är rörd jag är helt mållös :)

2006-10-18 @ 21:38:53
URL: http://atoossa.blogg.se
Postat av: Johanna

"sanningen är att ytlighet är snäll
ytlighet sårar inte en ytlig
djuphet är däremot som ärlighet
den kan såra dig även om den är sann"

Bäst!! Du är verkligen kanonbra Mikael! Ta vara på din gåva, du kommer komma låångt!


GRATTIS på födelsedagen! Välkommen in i vuxenlivet ;) Ledsen att jag inte kunde komma ikväll på festen.. hoppas ni hade kul ändå :)
Kom ihåg vart din förtröstan och ditt fokus ska vara riktat och var välsignad! Ps. 121 Ps. 86:11.

Gott nytt år :)

2006-10-21 @ 23:58:26
URL: http://johannawerner.blogg.se
Postat av: therese

men va du skriver..!! blir ju galen på dej..du är så djup!! värsta poesi..underbart hurru..fortsätt..man blir glad när man får läsa..man känner väll sej lite djup man också..=)

2006-10-22 @ 22:37:58
Postat av: Anonym

"Att hitta vägen är det enda rätta, det enda som kan rädda oss från både ytlighet och djuphetens bojor."

Så rätt, så sant, di har ju aldrig fel! knäckande.
HAr visst inte läst din blogg på länge, uppskattar den verkligen.
DU ÄR BRA! fast det har ju alla redan skrivit massa gånger...

2006-10-25 @ 13:00:34
URL: http://porcupine.blogg.se
Postat av: Cilla

It´s so hard so hard so hard.

2006-10-28 @ 23:19:43
URL: http://insomniaby.blogg.se/
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback