en annan lycka

den nya tidsåldern

vem skulle tro att det skulle bli såhär
livet är som en dans på rosor
ja det är underbart att leva numera
och inget är som förr

denna lyckorus som kommit över mig
den fantastiska renhet som han skänkt mig
aldrig trodde jag det skulle smaka så gott
frestelsrna blir lättare att döda för var dag som går

lyckan jag trodde var död
lyckan jag så starkt förneka
nu bär den mig i sina armar
vilken tacksamhet jag har

för jag hade vändt ryggen till nåden
dementerad lyckan och inre glädje
jag förstörde mig själv från insidan
i ett desperat försök på att skydda mig

jag har känd lycka förr
jag hitta den i förälskelse
i små glädjesämnen
men aldrig har jag kännt denna lycka

nu är jag lycklig i mitt hjärta, bortträngd är all tvivel
den bästa kännslan på jord finn inom mig
och aldrig vill jag bort, jag vill ge allt och leva i ödmjuk kärlek

vem är min styrka på nödens dag?
vem är min tröst i mörka tider?
vem rädda mig ur min fiendes våld?
vem frälste mig ur mökrets makt?
herren, han som är...


Vill bara säga till alla er som behöver styrka och hjälp; Han finns alltid för dig.
Jag satt lördag eftermiddag och såg den film jag menar talar mest till mig; Passion of the Christ
Vilken extrem tung väg Han gick för vår skuld. Kan inte vi offra allt för han som gav sitt liv?


Love/m

Kommentarer
Postat av: vic

joo det kan vi!.. love

2006-10-09 @ 20:24:01
Postat av: Anonym

känner igen mig 110%

2006-10-09 @ 21:10:36
Postat av: kerstin

bra skrivet.. väldigt sant..
vet att jag inte har snackat så mycket med dig förut, men jag måste bara säga att det du sa igårkväll om att vänner kan svika, att det bara är Gud som är densamme och som aldrig kommer svika oss, det var så grymt bra..
Gud välsigne dig! kram kerstin

2006-10-09 @ 21:50:11
Postat av: Anonym

wow. Någon påstod att alla bloggar blir bättre när man uttrycker känslor som är sorgliga och deprimerande.
Men här har du bevisat att vålldsamt bra och talade bloggar kan skrivas om glädje och lycka. ¨
Du är bra!

Postat av: Johanna

underbart!! tack..

2006-10-10 @ 17:20:35
URL: http://johannawerner.blogg.se
Postat av: Anonym

världigt bra skrivet!
uppmuntrande verkligen..
det behövdes!

2006-10-11 @ 10:58:53
URL: http://missjulia.blogg.se
Postat av: Clarice

Härligt å läsa Micke om ditt liv och hur du mår :)
Blir kalasa glad!! :)

2006-10-11 @ 15:42:54
URL: http://clarasegna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback