vem vill du vara?

..."deras liv vittnar för dem"...

jag vet inte vad jag kan skriva som verkligen kan betyda något för dig.
eftersom jag själv har haft en underbar förändring i mitt liv så genomsyrar det mitt budskap till dig.
hoppas ni kan se d positiva i det...


men vad är av betydelse
vad ger livet mening
blommma
flowerisvad gör så du vill vakna
vilken är din drivkraft

bland människor där ute är svaren olika
men en plats hittade jag genuinitet
hos en grupp var svaret det samma
de hade hittat svaret i något högre än sig själv

guds kärlek till mig är min drivkraft
hans nåd är min tröst i hårda tider
troen på honom bär mig genom allt
svaren ropas ut från tidernas gudsmän/gudskvinnor

deras liv är deras vittnesbörd
deras död ett gensvar till honom
de är mina exempler, för så vill jag bli
vem de är?

de är matyrernas röst

de är de som offrade allt för sin herre

de är de som dog i seger på stridsmarken



Love/m


Kommentarer
Postat av: Anonym

vackert skrivit, viktiga ord!
Sådan som de var, sådana ska vi vara i vår tid, i vår värld, nu och i framtiden!
Jag tycker om bilden på den vita och den blå blomman - vittnar om ljudarnas kamp och att dem än idag är föredömen för oss.
Frågan är vem vi vill vara och vad vi lever för.. det är ju så lätt att tappa bort sig i materealism, behov av uppmärksamhet osv. Men en liten stund med Gud förändrar allt, och med hans hjälp kan vi bli dem vi är skapade till att vara - Guds utsända vittnen!

Postat av: kerstin

fy va bra du skriver mikael! så grymt bra..

2006-10-09 @ 22:44:16
URL: http://kerstincarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback