a smile can't destract me....

en myt

kärleken som övergår allt
vart finns den?
nej jag tror inte på denhands51387-4
det är en myt

jag tror inte på evig kärlek
jag tror inte på perfekt kärlek
jag tror inte på ärlig kärlek
jag tror på att inte tro på kärleken

dessa ord är inte lätta för mig att säga

att förneka det de flesta av oss önskar
men vi önskar så mycket, begäret är stort
vi vill ha allt, NU!!!

lycka kommer, min vän
i små stunder smygande i morgongryningen
Kärlek kommer, min vän
när du minst anar och önskar det

men gör inte som hästen, glopera inte till första vattenhål för att släcka din törst
var som kamelen, gå och gå, hitta öknen, där du vet oasen finns
då ska du hitta kärlek värd leva för, kärlek som binder din själ
och du kommer aldrig ångra, aldrig se dig tillbaks, för du kommer leva
och livet kommer bli gott

för två är tragisk, ja tre är bedrövligt;
att älska en som inte älskar dig,
att tvinga dig själv älska
och att fölora ditt hjärta i kampen om kärlek

en sa engång; om du inte får den du älskar så får du älska den du får.
detta recept för till olycka, denna föreskrift bedrar
för vi ska inte få någon, vi ska vinna dem och de oss
det ska vara ett tvåfaldigt, brinnande önske om samlevnad

Kärlek är inte ord
Kärlek är inte kännslor
Kärlek är att offra sig
Kärlek är en livsstil
                                     /Mikael

Love/m

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack tack tack för den här texten du skrivit... den betydde något, fick mig att tänka efter.

2006-09-13 @ 21:26:12
Postat av: m

tack! dina ord betder mkt...
skriv gärna namn! det blir bättre och lettare att kommentera inlägg och diskutera olika saker då.

på förhand, tack.

love/m

Postat av: amalia

de du säger e såå sant. håller fullständigt me.
ciao

2006-09-13 @ 23:35:38
Postat av: Anonym

så sant... så bra!
jag gillar speciellt dt där med hästen och kamelen. det känns om det finns väldigt många hästar idag, kamelerna blir bara färre och färre..

men jag har en sak att tillägga:
jag tror att kärlek är något man bestämme sig för. mina vänner vet att jag tjatar om det jämt.. men jag tror verkligen på det, utan ett djupt grundat beslut är kärleken värdelös! se bara på alla äktenskap som går sönder -nu beror de inte alltid på just detta, självfallet...- men det finns många "hästar" som giftr sig och som sen kom på att de ångrat sig.

beslut är viktigt! man bestämmer ju trots allt över sina känslor.
Bless!

2006-09-14 @ 00:05:59
URL: http://johannawerner.blogg.se
Postat av: till johanna:

jag vet nu inte helt hur sant detta uttryck är:

"man bestämmer ju trots allt över sina känslor."

det är ju väldigt lätt att säga så, fast man måste ju medge att ibland(veldigt ofta) så influerar och påverkar kännslor oss väldigt mycket.
Förnuftet kan försvinna, och då kan du säga att man kanske inte längre kan styra sig helt och hållent, utan att kännslorna tar över.
detta är dock inte en ursäkt, utan en orsak, coh den är inte oskyldig, men samtidigt kan vi inte döma för vi har väl alla fått erfara hur kännslorna tar över ibland?
Du har väl också vart kär nån ggn? :)

annars tycker jag att du faktisk har en poeng. människor handlar innan de tänker.

Love/m

2006-09-14 @ 01:45:16
URL: http://mrkolflaath.blogg.se
Postat av: Jossan

Du börjar med att säga att du inte tror på kärleken, vilket är, precis som du själv skriver, inte den roligaste tanken. Men sen i din avslutning tycker jag ändå att du visar att du tror på kärleken och att "kärlek är en livsstil".
Även om det ibland känns som vi inte tror på kärleken, så är det något som är väldigt svårt att inte tro på i längden. Men iofs, hur ska vi veta att kärleken är sann? Men jag väljer att tro att äkta kärlek finns, även fast allt som verkar vara kärlek kanske inte är äkta kärlek.

2006-09-14 @ 19:42:35
URL: http://josefinelarsson.blogg.se
Postat av: till josse:

jag pratar om kärleken som övergår allt.
läs 1.kor 13.. den kärleken. den perfekta, outhärdliga kärleken.
den tror jag inte på.
kärlek mellan människor kan aldrig bli perfekt.

"love"/m

2006-09-14 @ 21:54:18
URL: http://mrkolflaath.blogg.se
Postat av: Jossan

Sant. Människor är ju inte fullkomliga så därför kan väl inte människors kärlek vara fullkomlig.
Kanske 1 kor 13 pratar om hur vi ska sträva efter att våran kärlek ska vara, inte om hur kärlek absolut alltid är? Vem vet.

2006-09-15 @ 08:37:04
URL: http://josefinelarsson.blogg.se
Postat av: B

Oj. DU är duktig på att skriva :)
bra skrivet.

2006-09-16 @ 10:05:22
URL: http://lewizz.blogg.se
Postat av: Anonym

Är inte den första skom skriver detta..ser att alla tjejjer gilar din blogg lika mycket som jag:)

Fy vad bra. Första gången jag läste det här inlägget så ville jag inte tro på det du skrev. Men andra gången jag läste så visste jag att allt var sant...kan inte lura mig själv. Du har rätt.

"Kärlek är inte ord
Kärlek är inte kännslor
Kärlek är att offra sig
Kärlek är en livsstil"

jobbig sanning för en flicka min ålder.

2006-09-17 @ 15:25:30
URL: http://porcupine.blogg.se
Postat av: Anonym

svar:

helt sant Mikael! ibland tar känslorna över helt, vare sig man vill eller inte, men som du sa det är inte en ursäkt utan en orsak. förnuftet försbinner och man är som i en helt annan värld, skild från allt man är van vid.
jo, jag har vart kär jag med :)
men efter ett tag kommer man till sans igen och inser att verkligheten inte är ngt som flyter på... verkligheten handlar om beslut. detta är inte bara angående kärlek utan allt handlar om beslut.
men jag förstår helt klart din poäng. att kunna bestämma helt över sina känslor tar nog en hel livstid att lära sig, men man kan ta det bit för bit.

du är en otroligt bra bloggskrivare! bless you

2006-09-19 @ 19:52:41
URL: http://johannawerner.blogg.se
Postat av: kerstin

Kärlek är inte ord
Kärlek är inte känslor
Kärlek är att offra sig
Kärlek är en livsstil
/Mikael

grymt bra sagt! (eller ja, skrivet..)

och det där med kamel och häst också..
verkligen värt att tänka på..

2006-09-21 @ 18:34:13
URL: http://kerstincarlsson.blogg.se
Postat av: Anonym

underbart fint och sant skrivet!
det handlar om tålamod...
...uppoffring..
den kommer när vi minst anar det
olycklig kärlek kan dränka en..
men där vi finner äkta kärlek..
där stannar vi..
ja där sa du nåt micke! fortsätt tänk o filosofera,det hjälper o ger resultat. och du gör det bra :)

2006-09-22 @ 17:16:48
URL: http://missjulia.blogg.se
Postat av: Anonym

Really great site. Thanks a lot! 3pZkFmh239 http://insurance6.ii88.info/horace_mann_insurance_company.html horace mann ins [url=http://insurance12.88ii.info/sr22_insurance_quotes.html sr22 insurance quotes] [/url]

2006-12-13 @ 12:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback