den nya era

i djupet av det inre

någon gång ska jag sluta tänka
någon gång sluta prata
någon gång sluta påverka
någon gång sluta andas
men tills dess kommer varje cell i min kropp filosofera
varje ord talas
varje tro uttryckas
varje andetag tas

varje dag som går, ett nytt steg på vägen
varje val som tas, ett val i rätt riktning
varje ord som sägs, en lovsång till honom
varje sekund jag lever, en skuld återbetals

jag kommer inte på annat än djupa ord, för min själ lärt sig leva på djupet
det är på gott och ont, men jag väljer det goda, och viker d onda
varför ska jag stänga inne mig, när han väntar på att befria mig?
han löst mina bojor, friat mig från smärtans nät

en ny era har börjat, den gammla tidsäldern död
nu slänger jag mig ut från mig själv
och jag ropar o gråter ut till honom
mitt hjärta har genförenats med sin skapare

inte är allt perfekt, långt därifrån
men det är han
och han vill va me mig
den först kärlek återvändt


jag skulle kunna skriva hela natten, men du skulle inte orka läsa, så jag stannar här.
imorn är d kulturnatt, och jag sänder en bön om skydd för staden, och för dig som oroar dig för mig;
jag ska ta d lugnt, vara nykter som morgonen, och inte göra dummheter;)

Love/m


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är otroligt bra på att uttrycka dig och på att skriva från hjärtat, det är väldigt härligt att läsa dina inlägg!
och det det där siste kändes också väldigt bra att läsa;)

bless you!

Postat av: Anonym

Hade lovat att inte gråta.
När jag läste din kommentar så trängde en ensam tår fram i ögonvråen ändå. Då kände jag mig så misslyckad och svag. Men du...
TACK!

2006-09-09 @ 12:19:01
URL: http://porcupine.blogg.se
Postat av: Jossan

"varför ska jag stänga inne mig, när han väntar på att befria mig?"
Mycket bra.

2006-09-09 @ 22:10:32
URL: http://josefinelarsson.blogg.se
Postat av: atoossa

vi alla väntar på bättre tider & en vacker dag kommer den att komma, det handlar bara om en tidsfråga! :)

2006-09-10 @ 16:22:13
URL: http://atoossa.blogg.se
Postat av: therese

men kära hjärtanes..va duktig du är..världens djup i dina texter..det är så underbart med djupa killar som kan få ut sina tankar på papper..ännu bättre om dom kommer upp på internet.. =)

2006-09-11 @ 19:15:49
Postat av: mayen

Heyhey, du skriver väldigt bra du! Och nu tänkte jag svara på din komentar som jag inte sett förns nu, börjar med komunismen... att säga att en sak är fel är inte att rentvå en anan.. i min text skrev jag att jag tyckte att alla former av diktaturer, grupper och samanhang som fört med sig lidande till människor och folk mord var fel vilket komunismen i forna sovejetunionen var! Det var hemskt mycket mer människor än hitler dödade så nartuligtvis tycker jag att det är hemskt, När det kommer till hitler så är jag ganska påläst när det gäller hans liv också... och visst var det andra saker som låg till grund för vad han gjorde, han blev tex. slagen och hårt misshandlad av hans far som liten och fick sina drömmar krossade när han inte kom in på konstnärsskolan... men det är dock besvikelse vilket många människor fått gå igenom utan att bete sig som honom. Jag för min del tror att det var hans maktbegär som tog död på honom och andra människor men jag kan så väll ha fel.. detta är bara mina åsikter, fast att säga att jag inte är påläst.. hum ;) ja du där satte du inte huvudet på spiken historia är nämligen mitt favorit ämne.. jaja detta vart riktigt lågt(trevlig läsning!) haha.. vi får ta oss en liten diskution någon dag i dessa ämnen det skulle glädja mig!

2006-09-11 @ 22:18:19
Postat av: Anonym

Första gången jag läser din blogg.

Tror att jag kommer läsa varenda inlägg du skrivit inatt.

2006-09-13 @ 21:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback