...den tomma blicken...

...kall och dunkel...

jag ser mig i spegeln
tommheten i ögonen, denna dystra och deprimerade tommheten.
i pannan ses bekymmer, detta sjuka och outhärdliga bekymmer
om nutid, framtid, livet, privatlivet, gud...
kroppsspråket säger; "come on, make my day."
den stenhårda blicken säger; "jag bryr mig inte, stick"

jag känner hur kylan kommer, hösten kryper på...
blodet i mina ådror fryser sakta men säkert...

denna hösten kommer bli hemskt lång...

och hård...

förvirrad som jag är vet jag inte vad jag ska göra.
ambivalent...
kan man kompromissa med sig själv, och må bra?
osäker...

mörket kryper ner mina väggar...
tankarna dundrar hårt i huvet...
jag går runt som en zoombi..
helt utan något av mig själv kvar...

Att sörja utan att veta över vadnono
Att gråta utan att veta varför
Att älska utan att veta hur
Att gå utan att veta vart
                                     /mikael








Love/m

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skriver så bra!!!
cya/c

Postat av: Anonym

aaah. Fattar inte hur du lyckas skriva så fångande varje gång. Kort men intensivt, tårarna bara sticker bakom ögonen när man läser texten för femte gången och verkligenmsätter sig in i den och förstår...

skit bra.

2006-09-03 @ 17:54:37
URL: http://porcupine.blogg.se
Postat av: atoossa

vilken talang du har micke, en dag kommer allt att bli bra jag menar de måste bli bra, även om vi aldrig får stöta på lycka så ska vi le från djupet av våra brustna hjärtan för vet du vad? vi är dom som förlorar men jublar ändå! love

2006-09-05 @ 19:19:35
URL: http://atoossa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback