från börjen och framåt

...det första klivet...

som en lykta i nattens bekmörka täcke
lågan pressar bort disen
du ser inte fjärran
men du ser nästa steg

en timme det tog mig att hitta dig
vet inte helt hur det hände
men det hände


svårmodigheten är borta
dens förtryck upphört

tungsinnet ligger kvar
men det tynger inte längre


nu vill jag inte vika bort

jag tänker ta det första klivet

och jag vill vandra efter detta ljus
bestiga berg och kullar

footstepbara jag inte tappar blicken bort från dig
bara jag inte sjunker i sumpmark
bara jag inte mistar tron
bara jag inte fölorar dig
så klarar jag mig
/mikael k




jag vill bara tacka för de fina kommentarena ni har skrivit...
det är gott o veta att ni uppskattar bloggen.


love/m


Kommentarer
Postat av: Fiskjossan

Tack tack. Du skiver mycket bra du med, beskriver bra de "stadier" du går igenom i livet. Ha det fint!

2006-09-05 @ 20:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback