från mig till dig...

visdomen är vad jag söker

när slutet på en dålig dag är god
då vet jag att jag gjorde rätt
alla skämten var gott för nåt
det "gjorde min dag"

när man lever i en oas av takar och djupa vattenhål så faller man lätt ner i dessa
inte kan man alltid styra undan djupsinniga funderingar
men dessa har ett syfte, ett mål som de ska uppnå;
att ge oss ett inre liv vart vi kan bada i filosofins bottenlösa ocean

kan man verkligen veta att man lever?
kan man veta någonting över huvet taget?
vad är sanning och vad är tvetalan?
ja du, vi måste ju bara lita på tro

men jag vill lära känna mera kunskap
visdomen är vad jag söker
jag vill hitta gömda sanningar
och hjälpa andra

visst skulle d va kul att studera psykologi, men är det mitt syfte?
hur kan man själv vardera sina talang och välja bland dessa?
ska jag använda 6 år av livet till studerande?
är d vad du vill för mig?

jag vill inte begära att se framtiden, inte häller önska att veta om fjärran
men detta vill jag; att du leder mig fram dit jag ska...
kan du lova detta? kan du välja åt mig?

det här är från mig till dig:


I talk to you as to a friend
I hope that’s what you’ve
sae
come to be
It feels as though we’ve
made amends
Like we found a way
eventually

It was you who picked
the pieces up
When I was a broken soul
And then glued me
back together
Returned to me what
others stole

I don’t wanna hurt you
I don’t wanna make you sway
Like I know I’ve done before
I will not do it anymore
I’ve always been a dreamer
I've had my head among
the clouds
Now that I’m coming down
Won’t you be my solid ground?

- the perishers

Love/m - blogg nr 100

Kommentarer
Postat av: Jossan

Du har verkligen mycket intressanta tankar i ditt huvud :)

Postat av: Emelie

Jag beundrar att du låter visa det som finns på insidan av dig...det är svårt att öppna upp sig så att alla som vill kan få läsa ens tankar, och på så sätt blotta sig själsligt! jag önskar jag oxå hade mod att göra det, men vet inte hur...
Ha en välsignad dag!
Kram Emelie

2006-09-13 @ 14:10:08
URL: http://emeliesthoughts.blogg.se
Postat av: Anonym

"jag vill inte begära att se framtiden, inte heller önska att veta om fjärran
men detta vill jag; att du leder mig fram dit jag ska...
kan du lova detta? kan du välja åt mig?"

mkt bra! du är så duktig på att uttrycka dig!

bless

2006-09-14 @ 00:14:53
URL: http://johannawerner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback