never the same again...

sorgen så stor men glädjen så djup
båda dessa så stora inom mig
rotfästad sorg om judarnas lidandepipe
the painöverdådig glädje om Hans nåd

det var den där aftonen i min egen skymning
just då jag var på väg ner kom det som ryckte mig upp
det var på det där rummet då jag fick uppleva dig
just då tron börja svika kom du och brändmärka mig

du sa; "han är min"
en gång för alla
jag sa; "det är detta jag vill"
en gång för alla

aldrig har du rörd vid mig så, för jag kommer aldrig bli den jag var
jag lever i en trans nu, allt är konstigt, men jag vill inte ur detta
för detta är som en rus, en andlig rus och allt som är nåt...du
du tog mig, min själ... jag tog ett lite steg, men du ett stort

aldrig mer en dag borta från din närhet, nej inte ens en timme
aldrig vill jag bort från foten av ditt fjäll, jag klammrar mig till dig
herre du frålsta mig ut av hans förödande, du tog mig ur lejonets hula
du lyfte upp min själ och du döpte mig på ny i ditt eget blod


"You payed for my soul with your own blood, for that I'll give it all for you.
And one day I'll stand at the top of the heavens, just to be with you"

//your M

tags

How many roads did I travel
Before I walked down one that led me to You?
How many dream did unravel
Before I believed in a hope that was true?
How long? How far?
What was meant to fulfill only emptied me still
And all You ever wanted…


Only me on my knees
Singing holy, holy
And somehow
All that matters now is
You are holy, holy


"Holy" by Nichole Nordeman



Love / m


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Mina ögon är fyllda med tårar, jag ryser, jag känner fortfarande den där närvaron på insidan av mig, allt som vi alla upplevde under resan, alla intryck och främst av allt den bönekvällen! Vilken tacksamhet man fylls av, och vilken enhet vi börjar få i trean!
Hittar inte orden, den här kvällen kommer du alltid minnas.. likaså jag, likaså var och en av oss som var där och smakade på Guds kärlek, nåd och godhet och den helige andes närvaro. Vad kan jag säga? Det var den bästa resa jag vart på, och alla förändrades mer eller mindre.. somliga kommer aldrig bli demsamma igen..
Omsluts av hans kärlek, lev i den, ge av den! Frid/Charlotte

2006-09-29 @ 18:54:56
Postat av: Jossan

Polenresan är det absolut bästa som kunde hända för oss treor. Helt otroligt vilken enhet vi börjar få, precis som Charlotte skriver.
Även om jag själv tyvärr missade bönekvällen så fick man en liten smak av det på bussen hem och jag tror att det händer stora saker i oss alla, och kommer fortsätta göra det hela året.
Gud är god!

Postat av: Johanna

Mikael.. tack för en underbar resa! Den här resan var verkligen - som sagt - det bästa som kunnat hända, tror jag, alla oss som for med. Så tacksam till Gud! Men också till alla som var med, tänkvilken resa!! Och vilken underbar bönenatt vi hade! Tack Mikael, för att du lär dig ledas av den Helige Ande på det sättet. Mins detta! Låt det aldig gå förbi dig!
Känns som man inte kan formulera bra uttryck... allt bara är på insidan av en.. alla intryck, minnen.. Men det är väl samma för oss alla kan jag tro.

Keep up the good work! :)

2006-09-30 @ 00:53:13
URL: http://johannawerner.blogg.se
Postat av: therese

vackert..

2006-10-01 @ 19:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback