not another sad story...?

i sanningens namn, eller?

varför är det de tragiska och sorgliga bloggerna blir bäst?
svaret finns i sanningen som sorg och lidande ger oss
vi kan inte förneka det dystra för vi vet alla att det är verkeligt
vi hoppas på bättre tider, påbenke kärlek, men vi vet det blir medsoff önskan

så varför plåga sig med mera smärta när vi vet allt är trasigt?
jag sätter ner min fot här, för det finns ingen orsak varför
att upptäcka världens verklighet har varit det värsta som hänt mig
spara dig denna sorg, denne pina, denna saknad

för jag vill dig inget ont, du är för ung och värdefull
du har inte förtjänat se världens sanna verklighet
för den är för eländig för ditt sinne, för bedrövlig
men kom ihåg mina ord den dagen du själv får se
världens faktiska realitet

mina dagar präglas av lyckorus
mitt öra fylld med glädjens sus
men min själ tyngd av tunga tankar
 den blivit djup som havets botten

svåra tider som varit
svåra tider som kommer
ett liv med mig själv
där hittar jag svårigheter
blomst
In my place, in my place
Were lines that I couldn't change
I was lost, oh yeah

I was lost, I was lost
Crossed lines I shouldn't have crossed
I was lost, oh yeah

Yeah, how long must you wait for him?
Yeah, how long must you pay for him?
Yeah, how long must you wait for him?

I was scared, I was scared
Tired and underprepared
But I wait for you

If you go, if you go
Leaving me here on my own
Well I wait for you
                                        / Coldplay - In My Place

Love m

Kommentarer
Postat av: Anonym

2 Tim. 2:1 "Du mitt barn, hämta kraft i den nåd som finns hos Kristus Jesus."

"men min själ tyngd av tunga tankar
den blivit djup som havets botten"
Gud finns alltid där för oss, för att hela sår i vår själ och för att lätta det som känns tungt.

min syster skrev en bra historia på sin blogg:
http://carrolina.blogg.se/060906152107_han_br_dig.html

bless you

Postat av: atoossa

otroligt, varje ord griper tag om en slingrar sig fast & vill inte lämmna mina tankar, kanske är det bra att tänka djupare vägar kanske är de dåligt? det är en sak som tiden får avslöja tills dess ska jag le och vara fri!

2006-09-21 @ 15:43:35
Postat av: Jossan

"varför är det de tragiska och sorgliga bloggerna blir bäst?"
Så sant, men ändå så vill man att det ska finnas något hopp, något som tror att det finns något bra att se fram emot.

2006-09-21 @ 17:28:21
URL: http://josefinelarsson.blogg.se
Postat av: Anonym

Har sagt det förut och jag säger det igen,
ingen skriver som du.
Du har rätt, det är dom sorgsna bloggarna som blir bäst, det är dom som är äkta.
-linnéa

ps. vill inte att du sätter in den där fula bilden på mej i gymnasiekatalogen..eller vad det heter. den va ful...ds

2006-09-24 @ 23:09:23
URL: http://porcupine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback