undrandets tidsålder...

frågor

mitt sinne är fylld med frågor
vad ska jag ta mig till?
51387-49fddfdsvart vill jag gå?
vart vill du leda mig?


det är som hela himmlen över mig bara är ett stort frågetecken
för vi människor undrar, han skapat oss så
men varför? ännu en fråga utan ett tillfredsställande svar
sånna frågor för mig ner på botten av djupet

men kan vi begära svar på allt?
har vi rätt att få veta?
frågor frågor frågor...

att föras ner på djupet är inte farligt

det för till innsikt och kunskap
kunskap om hur lite vi igentligen vet
och kunnskap som hjälper mig framåt

dock ser jag slutet och jag gläder mig dit
det är inte dödslusten utan önsket om honom
det är inte självmordstankar att önska möta sin skapare
det är längtan och begär om mer än det vi ser

va är det vi ser?
ny fråga med många svar
men mitt svar lyder så;
ett elände med ljusa sidor

Sorg över de som alla går fölorad är nödvändigt för att passionen ska komma!


Hitta själens längtanbbb
Hitta ditt syfte
Hitta hem
Så får du svar
                                        / Mikael K

                                                                                               




Love m


Kommentarer
Postat av: Anonym

väldigt djupt skrivet..du e så bra!
jättefint
underbara bilder..tagit de själv?
vackert.

Postat av: Jossan

Finfint. Vissa frågor mår vi kanske bättre av att inte veta svaren på, och andra frågor får man nog reda på svaret på mer och mer under tiden man lever livet. Många frågor kanske inte bara har ett svar.
Du kan skriva, men det vet du väl :)

2006-09-22 @ 21:49:16
URL: http://josefinelarsson.blogg.se
Postat av: Malin

Snygg blogg (:

2006-09-24 @ 11:25:24
URL: http://maaaliiin.blogg.se
Postat av: emelie

älskar dina formuleringar!!! är så sant det du säger! kram mig

2006-09-28 @ 20:13:15
URL: http://emeliesthoughts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback