detta nya....

solskenet genom morgonens dimma
den första strålan penitrerar markens mörker
ljuset kan inte stoppas
elden får inte släckas
blommm
alla säger; "bara vänta, så ska du se..."
men jag ska inte vänta, och se
utan bestämma mig varje dag
det finns vissa saker inte jag har råd att tappa

förälskelsen, kärleken, känslan

men andra saker sätts lika högt
det är ni, mina vänner,
och ni, min familj
tro inte att jag i ett ögonblick har glömt bort er
jag måste bara prioritera detta nya just nu


image115
sen finns det jag aldrig kan bortprioritera
det jag aldrig får tappa, det som står över allt
det är du, min frälsare, min herre
du som gav mig själva livet
du som säger; "jag står alltid med dig"



ändå vad alla säger, trots vad alla tänker så vill jag inte ge upp detta nya
jag tänker inte släppa dig, emelie, för du utfyller mig, du lyfter mig
du hjälper mig att bli "den optimala micke"
du rättleder mig när jag gör fel, du tillrättavisar mig
jag trodde inte du fanns, sen var du här, ja jag såg dig varje dag
vem skulle tro det? du och jag? kallas för ödets ironi
men jag tror inte på ödet, jag tror på Gud


Love/m

Kommentarer
Postat av: Johanna

du är så bra du :) bra med ord o formuleringar o allt!
och jag är så kolossalt glad för er skull! det kommer bli så otroligt bra, det känns och syns lång väg! :)
var välsignad Micke

2007-05-06 @ 22:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback