en superbe seger..

...eller en tung förlust ?

att bli färdig med något gammalt
att avsluta en lång process
för vissa det skönaste som finns
för andra en tung förlustm flowar

idag känntes d bra att avsluta
men hur känns det imorn?
ett avslutande kan vara ett befriande
men också en tung förlust

d beror helt enkelt på vad du avsluter
ibland vet du inte va du har före du fölorat det
och tyvärr så känns det alltför ofta så
som om allt är en tung förlust

hmm...
ibland är det litet som skiljer de åt
ja ibland kan de även stjäla varan
en fantastisk vinst, en underbar seger
och en fångande tung förlust

i dag blev det seger
i morgon en ny dag
vem vet vad som väntar?
ta vara på nuet
dröm om framtiden
lev lyckan

Love m

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag förstår precis vad du menar, du förresten tack för de visa orden igår! Jag har ryckt upp mig =) Gud är ju med mig! Han står med mig i kampen, och ingen annan kommer vinna den, så länge inte jag ger efter! Ibland tappar man perspektivet, mitt i gråzonen, då gäller det att hålla sig nära Gud, då får man en överblick och ser att man kan ta sig igenom! Djävulen har ingen chans, för i Gud är jag stark! Och tänk vad mycket man har att vara tacksam för! Det är lätt att glömma det när man hela tiden strävar efter mer. Ibland måste man stanna till och se sig omkring! Tänk vad som givits till mig! Tänk att man kommit så långt!

Du är välsignad!
/siss

Postat av: madeléne

jag måste säga att det du säger är så sant!
Jag vet precis vad du talar om...men det som är så skönt är att man alltid har Gud med sig i det. Är det ett skönt avslut så gläds man med honom och är det ett tungt avslut så finns styrkan i honom! fatta vad tacksamma vi ska vara att vi har Gud!

2007-03-09 @ 17:46:44
URL: http://mwandeby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback