"i goda o onda dagar..."

inte alltid smakar segern så gottlivets motgång
men den smakar väl bättre än förlust?
vad e seger och vad är förlust...
i tävling lätt att säga, i livet svårt

men inte ska det stå på mig
jag ska inte vara den som drar ner
jag låter hellre mig dras ner
för styrkan hjälper mig upp igen

kan man verkligen inte välja att leva i kärlek?
denna kväll den värsta på länge
kan inte alla försöka göra det bästa ut av det värsta
kan inte alla försöka offra sig lite?

jag... varför jag?
jag offrar mig gärna för en god sak
men det är inte rätt
det var de som skulle offra allt för varandra
och för oss...

sviken? neh..
besviken? ja...

men på vad?
du tror kanske du vet svaret...
men du har ingen aning...
känner du mig?....





Love m


Kommentarer
Postat av: Jossan

Hur mycket man än försöker eller vill kan man nog aldrig fullt ut förstå hur en annan person tänker, hur personen känner.
Man kan nog förstå till en viss del, men aldrig fullt ut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback