kluvenhet inom mig..

det är inte första gången
osäkerhet blandas med önskan
och det är inte första gången
tvekan får mig att tvivla

därför att jag inte är säker på hur det kommer gå
jag vet inte och jag kan inte kontrollera det
men om jag bara tänker, och inget gör kommer jag ändå ingen vart
det är som i en sång jag fick häromdagen

trysil
Oh Gravity is working against me
And gravity wants to bring me down

Oh twice as much aint twice as good
And can't sustain like one half could

It's wanting more
That's gonna send me to my knees

Oh gravity, stay the hell away from me
Oh gravity has taken better men than me
you see now how can that be?

John Mayer - "Gravity"


ska jag våga även om det kan bli helt fel?
och hur kan jag veta att det kan gå?
kom inte och säg att jag inte har kämpat innan
och vi vet ju hur det gick....

ambivalens...kan ni inte bara förstå det???
det är det som jagar mig på insidan...
ambivalens...
bryter jag den, är möjligheterna stora....

jag tror jag bryter den nu...
jag tänker inte låta den styra mig mera
förvirra mig mera...
nu vet jag vad jag vill
bära eller brista...

Love m

Kommentarer
Postat av: Anonym

starkt!'

"Nu vet jag vad jag vill"
Det är då man verkligen kan satsa, eller det är då man vågar satsa och det är då som det står mellan att "bära eller brista".

du är klok

Postat av: madeléne

Tvivla får man göra så länge man tror!...kom ihåg det!
Jag vet att du kan göra precis vad du vill...speciellt om du bestämt dig för det! Det handlar om att sätta blicken på rätt saker..och jag tror du ahr koll på vad man ska sätta blicken på! ;)
Våga sattsa!
Bless och kärlek! / mw

2007-02-08 @ 13:50:47
URL: http://mwandeby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback