stillness of heart

en undrans afton

ibland slår undran rot i mig
jag undrar och funderar
men inte alltid får jag svar

visst stiller hjärtas lugn alla stormar
men kvar sitter man med frågor
inte alltid förstår man vad som pågår
inte allt vet man

abstraktionens destination är okänd
finns ingen facit på människor
ska man inte kunna se det runt sig
hatar du mig? har jag gjort dig fel?
har jag sårat dig?

ibland sätter frågor sig fast
svaren verkar milvis borta
men sen kommer hjärtas lugn
och stiller stormens början

dock undras jag hur länge det fortsätter
denna osäkran
inte på mig, men på andra
vart står du nånstans?
vad tycker du?

i fridens öga ligger storm och ular

/m

Love/m

Kommentarer
Postat av: Johanna

mkt sant.. människor är svåra att förstå sig på, allra mest just de man allra helst vill förstå sig på! men tiden visar förhoppningsvis svaren, om man är villig att offra lite för att få veta..
bless!

Postat av: Charlotte

Oj vilken bra blogg, jag fastnade vid orden!

Att tiden visar svar är en självklarhet, men om man behöver veta nu - hur bär man sig åt?
Människor är som du skriver mellan raderna oberäkneliga. Alla mer eller mindre.

Så hur får man veta? Vart är alla på väg? Vad väntar i andra människors hjärtans stillhet?
Det finns två alternativ, fråga och se nu (kanske blir man sviken, kanske väntas lycka) eller vänta och se.. Båda kräver offer, men båda får ett svar, oavsett om det var vad man ville höra eller ej.

take care
love/Charlie the siss

2007-01-22 @ 12:27:13
URL: http://mythoughtscharlotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback