the late king

jorå
själen är trött på all strävan
varför acceptera att leva så
leva på andras principer
tänka utan att agera

bara sitta och kolla på
vill göra mig av med det
konstig kännsla av likgiltighet
man slutat bry sig

nej nu måste nåt göras
jag är trött på att leva såhär
tror jag åker ifrån betgatan ett tag
orka leva i sumpen

folk tror de vet en sak o anna om dig
fast vad vet de?
har de en aning om hur du har det?
kan deras liv sammanliknas med ditt?

livet är som en dålig affär;
finns mer minus än pluss....

sen var det att göra plussen extra god....

Om summan av allt är god, är allting gott...

//M

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har säkert sagt det här tidigare: men få saker är mer skrämmande än likgiltighet.

Postat av: Anonym

Likgiltigheten tar över. den där känslan. på något sätt så har man kommit allt längre bort ifrån den man egentligav är...eller var, den personen som gör allt i ett syfte och som var så målinriktad. Det gick så fort...jaaa bara lite funderingar.
Vilken sann blogg.

2007-01-26 @ 14:18:41
URL: http://porcupie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback