längtan

sötsura längtan

l
ängtar efter så mycket

längtar så hårt
längtar utan att tvivla
längtar mer för var dag

ibland känns det som om längtan driver mig vansinnig
galenskapen i mig blussar upp och ett desperat skrik glider ut
men bara för en sekund, sen tyglas tungan igen
och masken som tillsäger det vanliga lugnet faller tillbaks på plats

ibland blir längtan till desperation
då måste jag vara på min vakt
men hur svårt är inte det
och hur länge ska man vänta

ibland kanske svaret är att det är omöjligt eller att vänta för alltid
något jag längtar efter kommer jag få vänta på tills allt är slut
annat är omöjligt att inte låta desperationen gripa tag i
och ofta är det också det som vi behöver, desperation

den som väntar på något gott väntar aldrig för länge - sägs det
men det är bara lögn, för man kan vänta förlänge
dock kan man vänta länge på något gott, det ska sägas

men att veta att man inte kan få allt man längtar efter, ja det är svårt
en sorg för varje sak, bitterheten kan smaka ljuvligt ett tag
men den för ej till något gott

längta istället vidare
längta efter nya saker
längta med passion
längta alltid

Love/m

Kommentarer
Postat av: madeléne

att längta är nägot bra...det betyder att man har ett mål..ett mål betyder att man blivkar framåt..och att amn blivkar framåt innbeär att man har en framtid att möta...frågan är vad målet är..frågan är vad lägntan är?...vad längtar du efter så mycket min vän?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback