hjärnan eller hjärtat???

Att tro vs. Att veta

ibland slutar jag undra
jag slutar tänka "vad om"
för jag orkar inte alltid tänka "vad om"
ibland villa jag inte undra

söker efter det lugna, stilla
där hjärtats tension är låg
där hjärnan hittar en hållplats


för där undran slutar, där tar säkerheten fart
där slutar man tro, och börjar veta
som med Honom
jag undrar inte på Honom, inte heller på hans kärlek
jag tror inte, jag vet

veta mer, och undra mindre
det är hjärtats övertygelse
för med hjärnan tror man
men med hjärtat vet man
/m


varför?
jo, för att Han finns i hjärtat....

love/m

Kommentarer
Postat av: Anonym

mm...ljuvligt att läsa:)
wow:)

Postat av: Anonym

fruktansvärt bra skrivet.
jag blir tårögd.

2007-04-05 @ 21:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback