ärlighet är kärlek

Att lära sig att läsa mellan linjernaimage123
Lära känna ögonens varje rörelse
Läsa det som gömms bakom blicken
Ja helt enkelt, känna en på djupet

Varför? Jo för kärlekens skull
För att underlätta svårigheter
Så att svårt blir enkelt
Och så man alltid kan hjälpa

För ord kan formuleras
Ja de kan lura och bedra
Men kan känner man ens ögon
Så blir det svårt att komma undan
Ärligheten blir en tvång

Varför ska ärligheten vara en tvång?
Därför att det gör allt så mycket lättare
Inga spel, inga lögnar, inget falskt att upprätthålla
Bara simpel och enkel ärlighet

I norge sägs det: ärlighet er kärlighet (kärlek)
det är något att tänka på...

"och jag kan inte ljuga för dig
du känner mig allt för väl" - Lisa Nilsson

 

Ja så vill jag ha det
Så vill jag att det alltid ska vara
Och jag tror att det är så vi har det
Jo, jag vet att vi har det så

 

Love / m


Kommentarer
Postat av: tossa

du har förmågan att förvandla känslor till ord, helt makalöst! inte många som har den förmågan. you are a high way star my dear!

Postat av: madeléne

väl skrivet min vän...Lev med ett sådant mott och allt kommer bli super!
Nu får vi se till att ses snart ien..var länge sedan nu...Glöm inte extrasyrran när du fått tjej=p...
Take care!

2007-05-15 @ 00:07:57
URL: http://mwandeby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback