de omöjliga drömmar

drömmarna vi aldrig kommer uppleva

visst finns det ett anntal sådana
stor kärlek till något som inte kommer hända
hur hanterar vi detta?

vi har alla "flera hjärtan", dvs flera stora kärleker
och nästan alla upplever att något av dessa krossas
ja många har flera krossade hjärtan
hur kan vi klara leva med dessa krossade hjärtan
utan att det påverkar oss idag?

din dröm kanske du aldrig vågat säga till någon
och du känner att du lever med ett sönderslaget hemligt önske
något du aldrig kommer kunna uppnå
och skulle andra veta, så skulle du känna dig dum

de färraste drömmar går ut på dato
men jag har en sådan dröm
det har jag haft sedan jag va 8 år:

"att stå på Stadio delle Alpi och höra 67 000 galna supporter jubla när mitt namn ropas ur högtalarna, att en gång stå med flaggan på bröstet och höra nationalsången sjungas av 20 000 vinstsugna norrmän"

image124
kanske det låter barnsligt för dig
men det är iallafall min dröm
och den kommer jag aldrig få uppleva
jag är för gammal för att kunna bli fotbollsproffs
drömmen är krossad

varför?
för att jag inte tog tag i den tiden jag hade
för att jag inte använde den rätt
för att jag var slö och ibland glömde bort drömmen
det måste jag ta lärdom av

dagen idag skapar förutsättningarna för dina drömmar

nu får vi helt enkelt göra vårt bästa för att vara tacksam för det vi har
tacksam för de drömmer vi fortfarande har
göra allt vi kan för att uppnå dessa
för Han gillar att vi vågar drömma, gärna stort

glömm aldrig det

Love m



Kommentarer
Postat av: Arash

fy vad bra..sååå sant!

Postat av: Carrro

varje gång jag läser dina ord blir jag uppmuntrad..
Sant så sant, drömmar , vad vore man utan dem?
du är vis du Mikael! :)
/ Carro

2007-05-15 @ 22:15:37
URL: http://liljeback.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack för orden! Grymt bra.
/Charlotte

2007-05-18 @ 17:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback