förvalta dig själv!

glöm aldrig bort de egenskaper du har
låt aldrig dina talanger försvinna
förvalta ditt eget liv, för det har Han gett dig
en chans att rädda andra från att gå förlorad

ta vara på det som getts till dig
du själv kommer stå ansvarig för det
du kommer få redogöra för ditt liv
och jag för mitt

utvardera allt som skjer
så vill du hitta ett bra levnadssätt
ta lärdom av allt du kan
och försök ta lärdom av andra

är det något jag ångrar i mitt liv
så är det att jag inte lärde mig av andra
jag var tvungen att ta smällar själv
möta väggen innan jag fatta

gör inte samma fel som mig!
håll dig nära visa människor
ta del av deras kunskap
lär dig för livet


Love/m

Kommentarer
Postat av: madeléne

Visheten själv har talat igenom dig mikael...Grymt bra att inse en sådan sak...med tanke på att du säger hur du var, så har du kommit en bra bit på vägen..Du har börjat vinna dina kamper!
Du kan nu själv få vara en vis person som andra kan få lära sig av..vilket privilegium...Ta vara på det! Du kan med all din erfarenhet få bli ett stöd och ett föredömme för andra..men glöm aldrig att fortsätta ha dina egna stöttepelare och dina egna föredömmen!...finns alltid någon som kommit längre än en själv=)
Sköt om dig min vän!

Postat av: Jossan

Bra bra bra!

2007-05-18 @ 16:06:33
URL: http://josefinelarsson.blogg.se
Postat av: Johanna

klokt!!

2007-05-19 @ 09:47:48
Postat av: rebecka

Hej. Nu måste jag bara lämna ett litet spår här. Har råkat vara inne på din blogg någongång förut (vet dock inte riktigt på vilket sätt jag lyckats komma dit men ändå). Det du skriver är otroligt bra. Du har verkligen en gåva att skriva! Det är sällan man möter killar som har det. Är faschinerad.
Så.. ja.. bara en liten uppmuntran vill jag skicka med denna kommentar. :)

2007-05-21 @ 15:28:10
URL: http://www.afrikabecka.blogspot.com
Postat av: Kerstin

oj hjälp.. det var länge sen nån människa talade så rakt in i mitt liv.. hjälp.. tack micke.. du anar inte hur mycket "mitt i prick" det där var... tack.. tack...

2007-05-21 @ 23:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback