Jesuslivet

image125Till vem ska jag vända mig när stormen faller?
Vart hittar själen ro i den kraftfulla vinden?
Hur kommer lugnet tillbaks i mitt sinne?
När finns hjälpen att hitta?

Hos Honom hittar jag trygghet
Där finns skydd för min själ
Han ger mitt sinne frid
Och Han finns alltid där

PrayVi försvårar våra liv så ofta
Vi glömmer bort Dig så
ofta
Vi tror så mycket om oss själva
Då tappar vi bort Dig

Du kan inte ge honom femti procent
Du kan inte ge honom en dag i veckan
Du kan inte leva det livet nu och då
Du måste ge honom allt...allt...ja, allt...!
Och jag också...

Jag säger ofta; kärlek är en livsstil
Men ock säger jag er; Jesus är en livsstil
Glöm aldrig dessa ord!!!





Mina vänner och mentorer hemma i Norge brukar fråga mig;image128
"Lever du Jesuslivet?"
Jag vill alltid svara ja, men kan inte alltid.
Ärlighet först.
Men jag vill alltid kunna svara "JA" på sådana frågor
Det är mitt mål

På senare taget frågade de mig;
"Är hon en Jesustjej?"
Då var jag lycklig att jag kunde svara "JA"
För det är hon...
Och ja, jag älskar henne...



Love / m

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mikael...du är bra!! Du är bra för dig och bra för henne :) tvivlar inte på dig, inte så länge du är villig att kämpa på! bless you!

2007-06-05 @ 18:48:36
Postat av: madeléne

min bror..så länge detta finns i ditt hjärta kommer Jesuslivet växa...utmana dig själv och gör aldrig det lätta, utan låt Jesus perspektiv vara ditt perspektiv så kommer du alltid att ha det Jesusliv du längtar efter...för det handlar om hjärtat!!Love


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback