på rätt väg...

Finns det något skönare i livet, än att veta att du vet att du vet att du vet???
Nej, då är kännslan stark och även om det upplevs negativt, så hittar vi tröst i att vi i alla fall vet att vi vet att vi vet....

Kunskap och visdom, min vän...
Det är gåvor vi borde söka...
Det är ljuvligare än söt honung
Mer värdefull än de dyrbarste stenar

För vad gagnar det dig att ha all världens rikedomar
Om du inte har kunskapen att använda de rätt

Varför är det alltid arvingarna som gör slut på fädernas vinster?
Tänk på kung Davids söner och barnbarn o barnbarns barn osv..

Men detta är lika så ett fenomen i nutiden
Människor som ärver rikedom har inte vishet att använda den rätt
Finns ett Tv-program som handlar om just detta
Där visas det hur ett flertal millionär-arvingar slöser sina pengar på fest o lyx

NEJ!!! Detta är inte det jag skall göra!
Jag ska ta mina förfäders arv i akt, jag ska bryta släktsförbannelser och blodets förbannelse!
Jag ska leva med visdomen vid min högra sida och kunskapen vid min vänstra...
Jag sk grunda mitt liv i Ordet och leva utifrån så Han levde...

Och jag vet att jag vet att jag vet att jag är på rätt väg!!!
Du gav mig en helig kallelse, och jag ska gensvara!!!
TO THE DEATH, COMERADES!!! LET'S GO TO WAR!!!

Love/ m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback