han kallar oss till strid

något är på väg att händaimage139
det ligger något i atmosfären
det hänger liksom osagda ord i luften
det är något på gång


jag hör hur djävulens klockor ringer för fullo
det kallas till krig
han behöver alla han kan få tag på
mörkrets andefurstar vaknar till liv

vad är det som händer?
och vart?
djävulen ställs inför ett dilemma
det händer överallt

Gud rustar upp sin arme


det är som i sagan om ringen
mobliseringar händer överallt
Herren, Adonaij, blåser i basunen
"låt alla de heliga samlas under én, "jag är" har kallat oss"
orden rungar över hela jorden

jag känner hur min ande manar mig att bygga upp mig
allt jag någonsinne gått igenom har fört mig hit jag nu står
jag står inför min största utmaning, att komma ut i det liv han kallat mig till
ja, det redan börjat, varje dag ett nytt steg på vägen

jag ska sannerligen lyckas
inte för min skuld
inte för er, mina syskon
utan för Judas förlorade söner och döttrar
för de som inte hört Hans röst

Kriget kommer, så förbered dig väl, min vän.
lägg åt sido denna världs bekymmer, och inse fakta:
Andemakterna rustas till krig; se Mikael, Herrens stridsängel, står sida om sida med Mikael, Herrens stridsman!!!
För det profeten Daniel talade om, är nu på gång att hända!
Halleluja!
Måste Herren vinna en storslagen seger!


Han kallar dig till strid!
Vill du svara på Sions basun?


med all kärlek / mikael

Kommentarer
Postat av: Arash

Woow! helt sant..kristna måste verkligen resa sig upp i alla läger..vi har inte tid att lata oss, att va ljumma/passiva..vi har inte tid att ta halvlekspaus..det är allvar på liv och död och det handlar om själars fräslning!
All the way for Jesus.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback