helad

Han rörde vid mig...
ännu en gång svarade Han på mitt rop om hjälp
Jehova Rapha, Herren min läkare
"jag ropade till Dig, och Du helade mig" - Ps 30:3

Han lade sig på mig, vi smälte ännu en gång ihop
stakare änn förr, rörde Han vid mig, Han gav mig vad mitt hjärta begärde
men Han gav mig också mer, Han gav mig det jag i mina ödmjuka böner frågade om
när Herren svarar, då svarar Han ordentligt, och när Herren ger, ger Han i överflöd

vem är väl jag, Herrens ringa tjänare?
min glans är inte äns ett strå i förhållande mot Hans härlighets skog...
o, herre, hur underbara är inte Dina gärningar?
hur välsmakande är inte Dina ord?
o, Du som bor bland himlens berg, du som tronar på Sions murar!
Dig vill jag följa, Dig vill jag kalla; min vän

Min kärlek till dig Pappa / m

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt att läsa! Gud är så god!
Det var länge sen jag skrev själv, men jag har börjat lite smått igen, så kika in :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback