hjältar och förebilder

alla har vi hjältar och idoler
människor vi gärna skulle bli lika
nte nödvändigtvis "bli dom"
utan bara få något de har
bli något de är

i livet är det ofta våra förebilder som formar oss
de vi ser upp till, de som vi ger tillåtelse att komma under ytan
medvetet eller omedvetet

men vad händer när du känner att du växer ifrån dina förebilder
nä du känner att de inte läger har det du vill ha
du kanske kommit längre än dem
då är det på tid att släppa dem och sträcka sig ut efter nya

jag har alltid varit en människa som låtit mig imponera och förundras
jag gillar att se upp till människor som är "större" än mig själv
inte är jag rädd för att sträcka mig ut efter utmaningar
men det svåraste är att släppa det man har med sig i "bagaget"
dock ska inte det hindra mig ifrån de mål jag ska nå

det är viktigt att ha många hjältar
gärna på olika punkter i livet
gärna från olika tider

mina hjältar och förebilder???
Fadern, Jesus, Paulus, Peter, Abraham, Moses, David, Jeremia, Johannes, Martin Luther, Hudson Taylor, Moder Theresa, Martin Luther King, Lester Sumrall, Ulf Ekman, Robert Ekh, Kong Hee, Reinhard Bonnke, Benny Hinn, Stephan Christiansen, Remi Höidahl, Carl Gustav Severin och de tusentals martyrer som gett Honom allt!


Detta är människor jag ser upp till, män som har/hade något jag vill ha! Om det är egenskap, talang eller relation till Gud så är det något jag söker att uppnå, hitta och komma till...

Vilka är dina förebilder?


Love / m

Kommentarer
Postat av: Amalia

Min Mamma:)

2007-10-02 @ 20:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback