längtan efter mer...

51387-135

Ett äventyr utan liknande sidostycke
En resa utan en tydig resplan
En längtan växer sig stark
Det är detta som är själva livet

51387-133
Äventyret med Honom
Resan mot målet
Längtan efter mer
Livet, ja livet...


"Herre hur många gånger lovsjunger inte min själ dig?
Hur många böner skickar jag inte dig?
Min fiende vet, han skakar av fruktan!


För du ryckte mig ur hans våld, ja på timmen drog du mig upp
ur mörkrets makt,
och du satte mig på den fasta klippa.
Där kan min ande växa och frodas, min själ njuta av din härlighet.


Å, Herre, hur stora är inte dina undergärningar, dina händers verk!
Du är min ära värdig, min lovprisning ropas ut från mitt hjärta, till Dig ändast!"


Psalm av Mikael, Herrens trogna tjänare

Jag sade till en vän, att för mig var bibelskolan som havet för mig, och jag var fisken som aldels för länge hade stannat i ett litet akvarium. Och fiskar växer sig aldrig större än vad akvariets storlek tillåter, det är naturens lag.
Jag simmar nu i de sju hav, jag utforskar och växer...
Och ingen/inget ska kunna hindra mig ifrån att bli den gigantiska fisk mitt hjärta längtar efter att bli.
Inte för min skull, inte för ära, inte för makt, inte för begär, utan för Hans skull, Han som behöver så många stora fiskar som möjligt...

Jag skrev för nästan ett år sedan en blogg om en märklig afton i mitt liv, då jag fick något mitt hjärta länge hade sökt, jag fick salvelsen och välsignelsen ifrån den som jag visste kunde ge mig den...
Detta har inte manifisterats i mitt liv föräns nu...

http://mrkolflaath.blogg.se/041106063114_du_har_ngot_jag_vill_ha.html

Och mitt hjärta gläder sig nu varje gång jag ser hur jag kan bli, ja det skrattar och jublar över det som Han har för mig...
Orden kom igen på fredag, ifrån han som jag ser upp till, han jag anser vara min andliga förebild ;
"Herren har stora saker för dig. Neh, men det är säkert, Han har stora planer för dig"

Inte ska jag bli kaxig, inte ska jag sätta mig över någon av mina bröder och systrar.
Ödmjukheten har mig i sitt fasta grepp. Men det gör gott, bara att veta...


51387-134



Med Kristi kärlek / M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback