så bra, men ändå inte...

livet är bra... fruktansvärt bra...
för första gången på länge känner jag inte att jag behöver missär...
för det har jag ofta kännt, när allt gått min väg...

men kanske inte allt går min väg ändå...
att uppehålla många kärleksrelationer är krävande...
först sätter man Gud, och det ska vara så...
men sedan är det krig om possitionerna och uppmärksamheten...
syskon, flickvän, bästis, och ni andra av mina vänner + mina uppgifter och engagemang...
allt får inte plats på 24/7 schemat!

jag hinner inte alltid med allt jag vill, och allt andra vill...
jag kan inte låta lillebrosjan sova i min säng varje natt, då sover jag sämre...
och jag behöver min energi, men att låta honom ligga gråtande i sin säng, det river hjärtat ur mig...
sen min underbara flickvän, som jag gärna ville gett all min tid...
se henne plågas av illemående och oro, är inte mindre smärtsamt...

så har vi min bästa vän, min kusin, min blodsbroder, som jag försvinner lite bort ifrån...
vi valt olika vägar här i livet, så enkelt är det.. men inte lätt att acceptera, ej heller lite smärtsamt...

nu förstår ni kanske, mina vänner, att jag inte haft så mycket tid till er senaste tiden...
och jag saknar er... glöm inte bort att jag gillar er sååå mkt, och att ni alla har en speciell plats i mitt hjärta...

nu är vi på slutet, och då kommer vi till mig..
tid till mig, det blir det oftast bara någon kort stund en sällsynt gång ibland...
jag hinner inte träna så mkt jag vill, jag hinner inte ta tid att bara vara jag...
så ibland vill jag rymma, ibland vill jag åka långt bort, och bara njuta av lugnet i mitt inre...

Men det står skrivet:

"den som älskar sin själ, ska tappa den, och den som hatar sin själ i denna världen, ska bevara den till evigt liv" - Joh 12:25

"du ska älska herren din Gud av hela ditt hjärta, av hela din själ, av hela din kraft, av allt ditt förstånd, och din nästa som dig själv" - Luk 10:27


Kärlek är att ge sitt liv för andra, det livet levde Jesus, det livet vill jag leva...

Med all kärlek / M

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag fårstår dig Micke... och jag håller med dig, livet är inte alltid lätt... det gäller att prioritera. Och jag tror, nej jag VET, att om du prioriterar rätt så kommer Gud belöna dig!
Jag har en väldigt god vän som ständigt upplyser mig om att men kan inte alltid göra precis allt man vill för andra omkring en... men självklart ska man göra så mkt man kan!!
Det här året kommer säkerligen bli ett kanonår! Men det finns någon som kommer göra allt han kan för att förstöra det, så jag tror man får vara beredd på att stå emot en hel del attacker!
Du är bra du! Jag är så glad att du med går bibelskolan iår.
Vi ses imorogn! Bles you

Postat av: Anonym

Du är en väldigt bra människa Mikael, vet du det!
Är glad att vara din vän! Och otroligt glad att du går bibelskolan med oss : )
Jag tror det är lätt att känna igen sig när det gäller det med tiden och prioritering, särskilt om man har pojk/flickvän. Jag vet också att du alltid är en kille med mycket på gång och som vill finnas där för alla. Se till att andas ut för dig själv emellan, som sagt, vi räcker egentligen inte till som människor, men med Guds hjälp klarar vi det, att leva ett utgivande liv.
kram/siss

2007-09-12 @ 15:03:30
URL: http://mythoughtscharlotte.blogg.se
Postat av: Anonym

wow, du är allt en hjälte micke:) Ja det där med proritering av vänner och av de man håller kär kommer alltid vara det svåraste känns det som. Guds ledning är ju det enda som kan hjälpa en där... verkligen härligt att du går bibelskolan och är igång micke..vet inte varför jag tycket att det är så hörligt men det tycker jag i alla fall..hehe:)
bless

2007-09-23 @ 15:13:10
URL: http://porcupine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback