i kärlekens våld

ibland kan kärleken skada ens själ
ibland borde man förbjudas älska
ibland skulle kärleken ha sluppit tagetimage153
ibland lever man i kärlekens våld

jag pratar inte om den "allmänna" kärleken till ens nästa
jag talar om den kärlek som du bara kan ha till en männsika åt taget
förälskensens kärlek som ges till den man tror är "the one"
du måste förstå skillnaden på dessa två, för annars talar jag för döva öron

att inte kunna släppa taget, bara för att du bestämt dig för att älska
du kan inte sluta, du kan inte ge upp
den kärleken kan skada dig om den inte ges till rätt männsiska
och skadar den dig, kommer kärleken bli ett lidande inferno
för ibland måste man släppa taget, och låta en bit rivas ifrån hjärtat


emelie elisabeth holmgren 17/3 2007 - 21/3 2008
men ett hjärta kan läkas
en själ återupprättas
dock igen, ärret återstår
och påminner dig

tro mig, jag vet... jag varit i kärlekens våld

/m

Kommentarer
Postat av: Isabella

mm (: Nu ska jag börja följa din blogg ständigt så får vi se vad du har att säga mikael lille.

( och du vet att tiden läker alla sår, fast i och för sig vet jag inte vad som läker tiden.., men optimist javisst, alltid tänk: efter regn kommer solsken.
kram banan )

Postat av: Johanna

hej du.
ville bara säga hej. ledsen för att det blev som det blev, men ibland blir det inte som man tänkt eller planerat.
skall inte skriva massa djupa grejer. ville som sagt bara säga hej.

ha det gott och var välsignad!

2008-04-16 @ 15:51:34
Postat av: Charlotte

Hej Mikael. Jag förstod att det handlade om kärleken, men att ha älskat och sedan sluta älska ger trasiga skepp och jag känner en Gud som reparerar. Jag syftar inte på förhållandet, utan där själen tar skada när det tar slut. För ibland tar det slut och det finns inga vägar ut.. Var det menat så eller inte? Kanske får man inget svar. När livet går vidare, finns Gud där för att backa upp. Hitta ny glädje, ta nya tag oavsett vilken väg man väljer, singel eller ej, så länge man iaf. väljer Gud vad som än händer.

Det skulle för övrigt vara trevligt att ses snart, Isak är säkert på. Vad säger du? :) Länge sen nu.
Sköt om dig, bror.

2008-04-17 @ 13:14:43
URL: http://mythoughtscharlotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback