i vinden efter stormen

efter dånets brus har lagt sigimage155
efter vågornas våldsamhet tagit slut
då återvinns ett brustet hopp
ja, där i vinden efter stormen





ingen vind är så skön, som vinden efter stormen
nu kan man äntligen sätta kursen igen
fara dit man vill
vara kung på de sju hav

men samtidigt finns mycket att göra
för stormen lämnar dig sällan orörd
dens häftighet länar spår
dock allt kan fixas

du kanske tycker att jag är opersonlig i det jag skriver,
men jag talar om för dig mitt liv i bilder
i liknelser, ja hur jag ser på livet, och de paraleller jag hittar
jag är högst personlig
men bara om du klarar läsa lite mellan raderna ;)

with love/m


Kommentarer
Postat av: isabella

men vad är sanning? och vad är verklighet? det du anser som verkligt måste inte vara verkligt för mig.. Är verkligheten töjbar, och finns det olika nivåer av det? Är verkligheten subjektiv?

Måste man kunna ta på och se något för att det ska ska anses som verkligt? för då kan man ju räkna bort sådant som hat, kärlek, tro och makt.

och om något påverkar dig i den yttre världen på ett reellt sätt, gör det det till verkligt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback