med glimtan i ögat: sanning eller lögn?

ett träd är bara ett träd
en djup sanning eller bara ett faktum?
tänk dig om allt var lika lätt
dock i djupa sanningar finns i enkla faktum

om du ser mig med glimtan i ögat
då vet du att jag är glad
en djup sanning eller ett ytligt faktum?
kanske jag bara luras

en mask är bara en mask så länge du vill ha den
är det än sannt eller en bortglömd lögn?
för ibland gör vi oss beroende av våra maskar, våra ansikten
vi känner behov för att visa något som inte är där

trygghet, lugn, intelligens, styrka
listan är lång
tror du inte jag ser igenom dig?
människa, du kan inte äns lura en åsna
du luar bara dig själv

men vad om jag e trygg
om jag är lugn, intelligent och stark
ähh, du tror mig inte
för du själv inte längre kan urskilja din mask från dig

image148



"kärlek, frid, krig, hat
i krig finns kärlek
i frid finns hat
men fridfull kärlek stöter bort både hat o krig" - micke k

tänk på den du:P

love / m

Kommentarer
Postat av: MALIN

:):)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback