Nyopererad och Julafton

Nyss kommit in genom dörren efter två relativt hektiska dygn på sjukhuset
Ryggen skulle fixas till, och det krävdes då en operation...
Efter att ha varit fruktansvärt lugn infør det hela, började kroppen darra lite igår kl 12 när syster Harriet kommer in och säger "att nu är det dags"...
Varför jag kände nervösiteten komma krypande är mycket enkelt: jag hatar att inte ha någon som hällst kontroll över va som händer med mig!!!
Jag känner mig sååå hjälpeslös de sista minuterna innan jag somnar in och det sista jag hör är narkosläkaren som säger att nu kan jag stänga ögonen och drömma om vita stränder och paraplydrinkar...

Jag minns knapp något av de första timmarna jag var vaken efter operationen, men har nåt svagt minne om att få byta skjorta, och sen somnar jag djupt in igen...

Klockan sju vaknar jag med ett ryck, känner mig pigg och går runt några varv i korridorerna, sen får jag mat och känner hur krafterna kommer tillbaks.
Men dom vill gärna ha mig över natten, så jag lägger mig snart till att sova igen och vaknar kl 6 på morgonen. Nu fick ja åka hem :D Men ingen där hemma tar telefonen, så jag sätter mig på bussen och rullar hemåt...

Hur jag mår? Känns väl ungefär som om någon har tagit ett bollträd och slagit mig över ryggen upprepade gånger :P hahaha... men narkosen har gett sig, och förutom mörbultad rygg så har jag inte smärtor alls :) Jag är väldigt pigg:D


LOve you all/ Mikael


Kommentarer
Postat av: Jossan

God jul! Sorry att jag inte svarade på msn men jag höll precis på att prata med familjen på Skype. Hoppas du haft en bra julafton och inte för mycket ont!

Kram från lillfisk!

Postat av: Charlotte

Du är verkligen en trogen bloggare, jag har fått skrivarglöd och vet inte vad det blir av det.. men fick för mig att börja om på nytt.. så nu får du börja läsa och kommentera på igen!

2008-12-27 @ 12:01:23
URL: http://another.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback