"mitt sanna jag"

image145
vem är mitt sanna jag?
är det den jag vill vara?
och vem vill jag vara?
hur kan jag hitta sanningen om mig?


dessa frågor springer ofta runt uppe i mitt huvude
att vilja vara någon är inte så svårt, men vem man vill vara är lite svårare
nu pratar jag inte om att vilja vara andra personer/ha deras liv
utan jag menar vem du vill vara, din plan för dig, och den du är idag

kanske få av oss unga har hittat vårt sanna jag, för då är man på nått sätt inte ung längre
ditt sanna jag består i huvudsak av dessa tre: ditt liv inåt, utåt och i anden
inåt representerar din personlighet, din karaktär som människa, hur du beter dig
utåt är vad du har i livet; relationer, jobb, utbildning, familj, och ägande
i anden är kanske det mest utmanande, för där handlar det inte om dig, men om Gud

jag vet vem jag är, jag har hittat den jag vill vara som person
men som människa är jag svävande
söker fast grund där, etablissemang
i anden är det mycket att jobba med, alltid
för där kan man aldrig bli "nöjd"


med kärlek/ m

Kommentarer
Postat av: Jossan

Kul att du är igång och skriver igen! :)

Postat av: Anonym

Ja verkligen! :)

2008-02-27 @ 22:00:40
URL: http://mythoughtscharlotte,blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback