ut och flyga

det finns saker som vi inte kan beröra
det finns saker som vi inte kan hantera
det finns saker som vi inte kan värdsätta

det finns saker som vi kan beröra, hantera och värdsätta

främst vårt eget liv kan vi beröra
främst våra egna konsekvänser kan vi hantera
främst våra egna händer arbete kan vi värdsätta
men ofta har vi svårt med detta

i dagens samhälle ska allt skje så snabbt
man ska hitta eget, man ska flyga ut ur redet
tid för att ta hand om sig själv blir ofta satt åt sido
det viktiga är vad man uppnår, inte hur man uppnår det

jag funderar nu på om kanske jag har för bråttom i mitt liv
jag har det ju bra, varför ska jag kräva så mycket?
kanske stressar jag för mycket utifrån vad andra gör
jag är nöjd hemma hos mamma, det är skönt att bli omhändertagen

men, dock, livet för mig nog vidare
i höst är målet att ha lägenhet
snälla pappa hjälper mig med det
men just nu njuter jag på "mammas motel"


love/M

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Nu är du riktigt igång och skriver, kul :)

Att både njuta nu och förbereda för mogrondagens färd och verkligen ta av och flyga.. jag håller med om att det är svårt. Man vill båda!



Du tar väl hand om dig?

Kram/siss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback