du, mikael...

image162
varför alltid den hårda vägen, mikael?
varför alltid med smärta, mikael?
men mikael, varför alltid dig?
varför kan inte solen bara skina för dig, mikael?

du, mikael, skall smärtan någonsinne lämna dig?
eller skall du få lämna dens väg, mikael?
men mikael, hur mycket kan du klara av?
vill du ge upp, mikael?

tycker du synd om dig själv, mikael?
nehe, men mikael, har du blivit bitter då?
trötthet säger du, mikael, är det så?
men kämpa på mikael, det kan ju inte va såhär för evigt?

mikael är trött på all smärta
både fysisk och psykisk
mikael ser fortfarande ljuset
han står fortfarande
men hans knän darrar

med smärta/m

Kommentarer
Postat av: Jossan

Jodå livet rullar på som vanligt. Kan knappast säga att jag inte vill ha lov, jag älskar lov :) Jobb gör jag för att få pengar så jag har råd att göra annat :) Men alla är vi olika, det är ju bra om du tycker om att jobba, det gör ju det hela lättare.

Du är bra du :) Lika bra att jag inte ger en massa svar på det du skriver, du har alltid svar tillbaka, och jag är inte direkt expert på livet :) Jag tror att du kommer få en underbart liv!

Kram
/Lillfisk

Postat av: Charlotte

Ärlighet och det äkta Du, innehöll allt du skrivit idag. Och som Jossan skriver.. har du själv ofta svar på alla frågor. Men jag vet att ibland är inte allt lika uppenbart som det brukar vara, bilderna av en själv skuggiga och dagarna tunga.

Solen skiner för dig Mikael, det är bara molnen som hopat sig för dig. Men det lyser där ovan!
Så, när du ser ljuset, fånga det Mikael.
Du tänker aldrig ge upp Mikael.
Bitterhet, trötthet, besvikelser.. Mikael du kan klara dig ur allt. Men du gör det inte på egen hand.
Stå inte kvar och darra, gör allt för att ta steget. Innan det är för sent.

Love/siss

2008-05-14 @ 10:47:27
URL: http://mythoughtscharlotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback