djupet sväljer mig

ett skepp som inte har någon kurs kommer aldrig i hamn
en människa utan vetan om vart den är på väg kommer ingenvart
vi måste veta, vi måste ha en riktning

men ibland kommer en smärta inn i mitt sinne
en tunghet som drar mig bort ifrån min riktning
djupet sväljer mig


tunga tankar är vanliga just nu
det hände något den dagen
det rörde upp smärtan igen

smärta som du kanske aldrig kommer förstå
för du är inte mig och har inte min historia
du känner inte alla mina delar

en sorg kan grundas på tusen olika orsakar
för dig ser det konstigt ut, men för mig är det verkligt
ett ideal har blivit krossad
en dröm förstörd
ett hopp brustit
kärleken dött

det handlar inte om kärleken till er, mina vänner
men kärleken, som i att älska en annan över allt
genom allt, inte på trots av allt, men för allt

djupet sväljer mig - igen
och än en gång sänker sig ett täcke av höst ner
dimman är tjock nu

/m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback